Aviseringar
Rensa alla

Byta linje, på en dag.


Ämnesstartare

Efter två veckors cirkus och en jävla mycket ångest och annat skit så ska jag nu försöka byta linje på gymnasiet.

Jag har redan bytt gymnasium men den klass jag hamnade i är helt cp samtidigt som jag känner att jag vill byta till ett annat program. Att gå samhäll känns som att gå nian i tre år till, typ.

Imorgon ska jag komma en hel timme innan skolan börjar och traska in på rektorns kontor och säga att jag vill byta, förhoppningsvis får jag helt enkelt gå i min nya klass samma dag då dagen startar, men tror starkt att det inte är så enkelt.

Hur lång tid tar det att byta linje på samma gymnasium när man bara har gått i nån vecka? Jag har skolfotografering samma dag, jag tycker det är konstigt att vara i en klass på skolfotot då jag kommer byta nästa dag typ.


   
Citera

Amboshed:

hur lång tid tar det att byta linje på samma gymnasium när man bara har gått i nån vecka? Vill byta snarast.

Vet inte hur lång tid det tar men du får ju hålla tummarna på att det finns platser kvar på den linjen du vill söka till. Det är ju problem nummer ett skulle jag tro


   
SvaraCitera

Fattar inte grejen med att byta 511 ggr...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Vet inte hur lång tid det tar men du får ju hålla tummarna på att det finns platser kvar på den linjen du vill söka till. Det är ju problem nummer ett skulle jag tro

Pratade med stuidievägledaren idag och hon sa att det finns plats, men hon har ju ingen makt så hon kan inte göra något.

Dan_the_ironman:

Fattar inte grejen med att byta 511 ggr...

Jag anser att om man inte gillar det ska man göra allt för att slippa det.

Sen är det flera anledningar jag vill byta:

1. Jag känner en del på den nya klassen.
2. Jag gillar inte min klass, snarare hatar den.
3. Intressantare ämnen på lektionerna.
4. Man får en PC, istället för den förbannade macitoshen jag har nu.
5. En del andra lärare, jag slipper en lärare jag ogillar.
6. Verkar vara en rätt chill klass.


   
SvaraCitera

1. Jag känner en del på den nya klassen.
Lär dig känna folk istället....

2. Jag gillar inte min klass, snarare hatar den.
Det gjorde du väl med förra med? Är det verkligen klasserna det är fel på?

3. Intressantare ämnen på lektionerna.
Från vilken linje till vilken byter du?

4. Man får en PC, istället för den förbannade macitoshen jag har nu.
Det är verkligen viktigare än utbildningen.

5. En del andra lärare, jag slipper en lärare jag ogillar.
Du kommer alltid ha lärare du ogillar oavsett vart du går.

6. Verkar vara en rätt chill klass.
Du lär nog hata den med ska du se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Lär dig känna folk istället....

Jag har sociala problem, att dom redan har bildat en stor jävla grupp som jag inte får vara med i gör det inte bättre.

Dan_the_ironman:

Det gjorde du väl med förra med? Är det verkligen klasserna det är fel på?

Ja, dom är för små.
Den jag ska byta till är cirka 30 stycken och alla är killar [crazy]

Dan_the_ironman:

Från vilken linje till vilken byter du?

Från samhälls till teknik, båda med it-inriktning.

Dan_the_ironman:

Det är verkligen viktigare än utbildningen.

Man gör allting på den, att ha en Mac försämrar mitt resultat eftersom jag inte kan använda skiten.

Dan_the_ironman:

Du kommer alltid ha lärare du ogillar oavsett vart du går.

Men jag slipper några av dom, alltid något.

Dan_the_ironman:

Du lär nog hata den med ska du se.

Kanske, detta är sista stoppet innan jag hoppar av gymnasiet helt.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Jag har sociala problem, att dom redan har bildat en stor jävla grupp som jag inte får vara med i gör det inte bättre.

får och får, det lär vara du som inte tar initiativ.

Amboshed:

och alla är killar

låter som världens sämsta klass imo

Amboshed:

Från samhälls till teknik, båda med it-inriktning.

om du vill ha utmaning ska du väl läsa natur ist för teknik.

Amboshed:

Man gör allting på den, att ha en Mac försämrar mitt resultat eftersom jag inte kan använda skiten.

jag har ingen dator på skolan, funkar finfint.

Amboshed:

Men jag slipper några av dom, alltid något.

du får nya tards ist.

Amboshed:

Kanske, detta är sista stoppet innan jag hoppar av gymnasiet helt.

låter smart.


   
SvaraCitera

Amboshed:

Man får en PC, istället för den förbannade macitoshen jag har nu.

Har du seriöst hellre än PC äne ne mac? 0o
Har kört Mac sen i somras och har aldrig varit med om en bättre dator.

OnT: Det tog ca ett halvår innan jag trivdes i min klass på gymnasiet. Jag tror också att det är där jag har träffat mina riktiga vänner. Men om du absolut inte vill gå där så måste du väl byta.


   
SvaraCitera

Och angående dina "sociala problem". Är det nåt som du har diagnos på eller är det din egen uppfattning? Tror att det är rätt så omöjligt, eller rent av omänskligt att gå in en ny social grupp och stormtrivas vid första ögonblicket. Ingen trivs första dagen i ny klass på en ny skola. Hursomhelst så tror jag att du måste acceptera, hur du än väljer, att du ändå kommer hamna i en klass som du måste stå ut med i tre år.
Det är inte annorlunda för någon annan. Din flyktinstinkt kommer inte att hjälpa dig. Att ständigt hamna i nya grupper tillhör livet (skola, jobb etc.)

Om dessutom du läser ett teoretiskt program så kommer du nog behöva gå på högskolan också. Och om det är någonting jag har tagit med mig från gymnasiet så är det inte vad jag lärde mig under lektionerna, utan snarare att det hela är väldigt pedagogisk upplevelse. Man får klara sig själv rätt så mycket och man lär sig att vara sig själv rätt mycket. Har inte haft någon särskilld social ångest när det gäller att börja om i nya grupper efter gymnasiet. Det var helt annorlunda i högstadiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tamburinmannen:

OnT: Det tog ca ett halvår innan jag trivdes i min klass på gymnasiet.

Fast problemet är att dessa redan har bildat en grupp i så säga.
Ne, lättare att bara byta.

Tamburinmannen:

Är det nåt som du har diagnos på eller är det din egen uppfattning?

Min egen uppfattning, dock så misstänker jag att jag har en diagnos.


   
SvaraCitera

Äh, ryck upp dig. Känn efter ordentligt mellan benen och upptäck att du har testiklar, gå sedan till skolan och var nöjd.


   
SvaraCitera
Bakric

Att gå samhäll ÄR att gå om nian igen. Alla überpajasar verkar ju samlas där och på estet.
Dessutom får du inget vettigare än ett crapbetalt flumjobb på det om du inte läser vidare i evigheters. Då får du ett någolunda betalt flumjobb.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle dragit in till skolan idag och pratat med rektorn men ligger nu i sängen och är rejält förkyld. Jag drog dock iväg ett samtal med min fuckade röst till rektorn och denne sa att jag skulle komma in på morgonen med ett papper, där det står föräldrars underskrift etc... då skulle jag få byta samma dag sa han.

Det låter ju bra, frågan är om jag går in på fredagen eller om jag väntar tills måndagen, då jag är frisk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

jag har ingen dator på skolan, funkar finfint.

Ja, det är därför du arbetar i böcker och skriver i skrivhäften.
Det gör inte jag, allting görs på datorn.

Dan_the_ironman:

låter som världens sämsta klass imo

Tjao, man slipper en massa tjejer som hela tiden ska kackla om smink och vad dom har hört för rykten från sina väninnor.

Dan_the_ironman:

om du vill ha utmaning ska du väl läsa natur ist för teknik.

Vem har sagt att jag vill ha utmaning? Jag vill att dessa tre år ska gå så snabbt som möjligt.


   
SvaraCitera