Aviseringar
Rensa alla

Byta Moderkort


Ämnesstartare

Lämna in den på lagning. Kan det verkligen kosta 6000?


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Köp en ny dator istället och sälj delarna från din gamla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Köp en ny dator istället och sälj delarna från din gamla.

Ja köpa ny ska jag verkligen göra, inte värt att laga den. :/ Men sälja delarna... eh det är jag inte bra på. 0.o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Köp en ny dator istället och sälj delarna från din gamla.

vad kan man få för delarna och till vem säljer man dom?

har en laptop som är kanske 2-3 år gammal vista fast med trasigt moderkort men som i övrigt antagligen är helt okej. och är lite pank[blush]


   
SvaraCitera

jag har en rynka i pannan som blir större och större för varje dag! [cry]


   
SvaraCitera

emery:

Lämna in den på lagning. Kan det verkligen kosta 6000?

Om nån tar så mycket betalt så kan det ju det men jag skulle inte betala det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

Om nån tar så mycket betalt så kan det ju det men jag skulle inte betala det.

Det är Media Markt som tar så mycket betalt. Tycker dom kan köra upp sitt nya kort. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mm Media Markt är inte nice


   
SvaraCitera
Åtta

Chickfactor:

vad kan man få för delarna och till vem säljer man dom?

Det beror ju helt på vad det är för delar. Men lägg ut en annons på blocket och begär en femtedel av vad datorn kostade som ny, så kanske du kan få den såld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det beror ju helt på vad det är för delar. Men lägg ut en annons på blocket och begär en femtedel av vad datorn kostade som ny, så kanske du kan få den såld.

hepp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Lämna in den på lagning. Kan det verkligen kosta 6000?

Vilket märke och hur länge sen du köpte den?

Jag tror att du kan hävda tillverkningsfel inom 4 år oavsett vilka garantier tillverkaren specat, alltså en gratis reparation eftersom att datorer skall hålla ihop en viss tid enligt svensk lag.
(Detta förutsatt att datorn lade av själv och inte efter att du tappat den från balkongen vill säga.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Vilket märke och hur länge sen du köpte den?

2 år. Siemens typ.

Pakanajuhla:

4 år

3 år.

Pakanajuhla:

Jag tror att du kan hävda tillverkningsfel

Aa men så var inte fallet tydligen. Men vad jag vet så har jag inte misskött den. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Aa men så var inte fallet tydligen. Men vad jag vet så har jag inte misskött den. :/

Du får helt enkelt säga emot dem, jag skulle tro att de helst inte ersätter den även om de vet att de egentligen borde.

Hur uppkom ''felet''? If i may ask? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Det är Media Markt som tar så mycket betalt. Tycker dom kan köra upp sitt nya kort. 😛

Det är väldigt dålig för att vara mediemarkt, jag köpte min dator på inet men min dator fungerade inte ingångså jag lämnade in det, och detvisade sig att mitt moderkort var defekt, så jag fick ett nytt.

Gratis!!! pga. garantin hände efter halv år, men 6000 kr??? köp ett nytt.
ifs var jag tvungen att vänta 3-4 veckor men jag är glad att jag inte behövde betala någonting.

emery:

Det är Media Markt som tar så mycket betalt. Tycker dom kan köra upp sitt nya kort. 😛

Oja, om du fortfarande har garanti så tjata på dem tills dem ger upp, då kan dem väl prova.


   
SvaraCitera