Aviseringar
Rensa alla

Byta P-pillersort, typ när? [tard]


Ämnesstartare

Jag har ett litet dilemma som jag hoppas att ni med alla era fantastiska kunskaper ska kunna ge mig lite ljusning i.

Jag käkar just nu Neovletta 28 och har gjort sedan ett halvår tillbaka. Nu har jag istället fått märket Jasmine utskriva, då Neovletta inte funkar så bra på mig.

Nu kommer frågan:

Jag är mitt i en karta med Neovletta. Kan jag käka färdigt den här kartan, har en veckas uppehåll under mensen och sedan på direkten börja käka Jasmine-pillrena?

Eller måste jag ha en månads upphåll? Eller bör jag käka Jasmine nu, mitt i min Neovletta-karta?

Cheers [cheers]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag bytte också från neovletta till yasmine. [cute]

Barnmorskan sa till mig att bara börja på en ny yasminekarta när jag hade tagit 3 piller från en ny neovlettakarta och hoppa över tre piller på yasminekartan. [shake] Annars brukar man ju börja med en ny karta när man får sin mens.[rolleyes]

Edit: "Byte från något annat hormonellt kombinations-p-piller, eller kombinationpreparat i form av vaginalring eller plåster.
Du kan påbörja Yasmine samma dag som den tablettfria tiden med det tidigare p-pillret slutar (eller sedan du tagit den sista overksamma tabletten av det tidigare p-pillret). När du byter från ett kombinationspreparat i form av vaginalring eller plåster, följ din läkares råd."
Så står det väl i bruksanvisningen? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag har precis bytt från neovletta till yasmin och ska bara fortsätta som vanligt alltså när min neovlettakarta är slut så ska jag gå direkt på den första yasminkartan blir minst krångel då. Bara hoppas att dessa fungerar bättre nu. Och föresten e det någon som vet vad det är för skillnad på yasmin och yasminelle??


   
SvaraCitera

Mojje83:

Jag har precis bytt från neovletta till yasmin

vrf bytte du ? har läst i många trådar att du har vart jättenöjd med neovletta 28 , intressant å veta vrf du bytte [wink], ja käkar åxå neovletta nämnligen


   
SvaraCitera

eemmaaN:

vrf bytte du ? har läst i många trådar att du har vart jättenöjd med neovletta 28 , intressant å veta vrf du bytte [wink], ja käkar åxå neovletta nämnligen

jag bytte från neovletta till yasmin pga av att jag har typ noll sexlust av neovletta därav att jag bytte. Annars fungerar neovletta bra.


   
SvaraCitera

jaha okej, min e på topp med neovletta [bigsmile]


   
SvaraCitera

Det är ju jätte bra att du har fått behålla sexlusten men jag hoppas ju lite på att jag får min tillbaka nu..[bigsmile]


   
SvaraCitera

a de får vi hoppas då [smile]
gick du upp något i vikt under tiden med neovletta ?
lr hade några andra biverkningar, i början lr så?


   
SvaraCitera

jag gick upp en hel del i vikt av neovletta annars hade jag stänkblödningar hela första kartan plus lite illamående och huvudvärk men som sen försvann. Annars ingenting


   
SvaraCitera

okej, låter ungefär som mej, har ätit dom i ca 8 månader snart, har gått upp 3-4 kg hittils [sad] hur mke gick du upp ?
hade åxå blödningar hela första kartan, men nu blöder ja som ja ska [smile]


   
SvaraCitera

jag gick från att väga ca 71 kg till att väga 86 men dom kilona har jag gått ner nu som tur e annars hade det varit illa förhoppningsvis så går jag ner lite till nu när jag byter sort....


   
SvaraCitera

[surprised] oj... hoppas verkligen inte ja går upp mer... men va berodde de på då ? mer sötsug ?


   
SvaraCitera

Jag vet faktiskt inte vad det beror på mer sötsug har jag ingen aning om eftersom jag inte äter speciellt mycket godis. Men det kan ju ha varit lite sambokilon också eftersom jag bodde med en kille då...???


   
SvaraCitera

ja så kan d säkert vart, bra å veta lite. känner inte för att gå upp mer i vikt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en liten fråga, jag tänkte ta en paus av mitt p-piller. Min barnmorska sa att det är bra att göra det efter ca ett år. Nu har jag gått utan p-piller i ca två veckor och ångrar mig stort [sad] Jag har mellanblödningar och massa skit. Det jag undrar är, om jag kan börja äta mina p-piller nu bara hur som helst, eller måste jag vänta tills jag får min mens igen? [confused]


   
SvaraCitera