Aviseringar
Rensa alla

BYTA personlighet, HELT!


Ämnesstartare

Jag känner mig cp onormal varje dag i typ 4 år nu, hatar mitt liv.. är inte rädd för nånting, om jag kunde välja så skulle jag varit död nu, iallafall.. funkar det att byta personlighet asså helt, rättare sagt liv, vill vara glad, snäll och ja ni fattar.. istället för det jag är nu.


   
Citera

Japp!


   
SvaraCitera
kachin

Alltså, ja det kan du ju (typ)
Man kan lura hjärnan till mycket. Det är bara du som kan förändra hur du själv beter dig, så, du kan ju testa. Testa vara mer snäll och se saker mer positivt typ. Tror du blir glad av att vara snäll. Osv.

Obs vet inte vad jag pratar om men tycker det låter bra


   
SvaraCitera

lana del rey:

funkar det att byta personlighet asså helt, rättare sagt liv, vill vara glad, snäll och ja ni fattar.. istället för det jag är nu.

Uppfattade inte detta som en fråga riktigt men antar att det var meningen..

som såhär är det vettu, personligheter kan man lära sig att fejka.. Men det kräver jättelång tid och träning!!!

Jag skulle vilja tipsa dig att se mycket på film och försöka likna karaktärer där irl! På så vis började S3ON för cirka 8 år sedan.. I dagsläget är jag duktig att likna ett tiotal som passar olika bra i olika sammanhang!

Viktigt att tänka på though är att inte skifta personlighet hur som helst!! folk som känner igen dig i den du är nu kommer aldrig falla för din nya personlighet, de kommer ganska direkt att se igenom dig!

Det är alltså nya människor du träffar vars personlighet du anpassar efter deras behov.. Och återigen.. Har du kört 2 skilda personligheter med 2 olika personer så kan du aldrig träffa de 2 samtidigt, någon utav dem kommer då genomskåda dig ganska lätt och du är avslöjad..

Personlighetsfejkeri passar som bäst i situationer där du skall möta personer för engångsträffar alltså.. Ett krogragg är ett suveränt tillfälle alltså!


   
SvaraCitera

Du är 13 år. Alltså kommer du utvecklas en hel del den kommande åren. Både fysiskt men också som person.


   
SvaraCitera

Hej
Jag skulle inte säga att det går att byta personlighet helt och hållet. Det verkar som om du inte alls trivs med ditt liv och att det är det som är problemet.
Jag skulle nog säga att du skulle fundera på vad som inte är bra i ditt liv och vad du kan göra för att ändra på dig. Sedan gör saker som gör dig glad. ha planer så du har saker att se fram emot.
Om du nu varit såhär nere i fyra år så skulle jag säga att det är dags för en kurator eller psykolog. jo det finns fördomar om de, men av egen erfarenhet kan jag säga att det hjälper! om inte annat ger det mer klarhet i tankarna!


   
SvaraCitera

Det är bara att vara sig själv. Det är då man är lycklig.


   
SvaraCitera

Homer:

Det är bara att vara sig själv. Det är då man är lycklig.

Humbug


   
SvaraCitera

lana del rey:

Jag känner mig cp onormal varje dag i typ 4 år nu, hatar mitt liv.. är inte rädd för nånting, om jag kunde välja så skulle jag varit död nu, iallafall.. funkar det att byta personlighet asså helt, rättare sagt liv, vill vara glad, snäll och ja ni fattar.. istället för det jag är nu.

Jag tror inte man kan vara långsiktigt lycklig som någon annan än sig själv.

Och väldigt ofta när man är olycklig så är det för att man inte har möjlighet att vara sig själv, och utvecklas som sig själv.

Det är inte du det är fel på utan ditt liv. Förstår att det inte är så jävla lätt att göra något åt när man är 13. Vad hindrar dig och vad behövs för att du ska kunna leva ett bättre liv tror du?

S3ON:

På så vis började S3ON för cirka 8 år sedan.. I dagsläget är jag duktig att likna ett tiotal som passar olika bra i olika sammanhang!

Är du lika duktig på att likna dig själv?


   
SvaraCitera

lana del rey:

Jag känner mig cp onormal varje dag

DET ÄR JAG MED, DET ÄR DÄRFÖR JAG ÄR SÅ AWESOME Å HUNK


   
SvaraCitera

OnoOno:

Är du lika duktig på att likna dig själv?

Det finns inget "mig själv".. Min personlighet skiftar beroende på vad som passar bäst för situationen i förhållande till mina behov..

Något "jag" existerar inte i min hjärna, har aldrig gjort. [smile]


   
SvaraCitera

lana del rey:

istället för det jag är nu.

Vem vill du vara istället? Finns det någonting du särskilt uppskattar med det liv du lever nu?

Jag tänker att man på ett sätt alltid är samma person, men samtidigt hela tiden förändras. Det är en bra sak att vara unik och att utvecklas och kunna forma sitt liv.

Ta det lugnt vännen. Det kommer att falla på plats. 🙂


   
SvaraCitera