Aviseringar
Rensa alla

Byta vänskapskrets?


Ämnesstartare

time:

Det är kul om det funkar för dig, men du får respektera att det inte är lika okej för alla andra, och det gör det inte till något töntigt eller fel. 

Det är klart att jag respekterar det! Det är töntigt över hur människor resonerar det!
När ni människor här förklarar det så låter det ju mer acceptablet?


   
SvaraCitera
time
 time

Abrielle96: Det är töntigt över hur människor resonerar det!

Nej, det är inte töntigt. Alla tycker olika.


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Frågan är ju HUR jag kommer ifrån människorna? Jag vill ju ha tips på vart man kan skaffa sig nya bekantskapskretser?

sluta umgås med dom bara

gå ut och dansa ensam, bli politiskt aktiv, prata med folk i skolan/på jobbet, prata med okänt folk


   
SvaraCitera

Om någon i min bekantskapskrets skulle rösta på sd skulle jag mest hånskratta åt denne, inget alltför radikalt.

Men om det är ett problem i din värld så varsågod:
medium.jpg?1374531773


   
SvaraCitera

Känner ett par som röstar på SD och lägger ingen större vikt i det 😮

Men angående hur man kommer ifrån vänner så är det bara att säga upp kontakten, lättare sagt än gjort kanske :p Men det går 🙂 Nya vänner hittar man förhoppningsvis lite överallt 🙂 


   
SvaraCitera

amsi:

ok tycker att det är en bra egenskap att ta avstånd från rasism och aktivt välja bort vänner om deras värderingar inte stämmer överens med ens egna. 

Har du sagt upp kontakten med din morfar?


   
SvaraCitera

Agahnim:

Har du sagt upp kontakten med din morfar?

han är inte en vän, han är min morfar. tycker inte att du ska lägga dig i. vill du diskutera min morfar kan du pma mig. 


   
SvaraCitera

amsi: han är inte en vän, han är min morfar. tycker inte att du ska lägga dig i. vill du diskutera min morfar kan du pma mig.

Tycker det var relevant till topic om man nu skulle välja bort folk i ens bekantskapskrets för att man inte delade deras politiska åsikter.


   
SvaraCitera

Agahnim:

Tycker det var relevant till topic om man nu skulle välja bort folk i ens bekantskapskrets för att man inte delade deras politiska åsikter.

jag skrev vänner


   
SvaraCitera