Aviseringar
Rensa alla

byte av p-piller! rätt akut


käkar nu cilest, och är trött på humörsvängningarna jag får av dom och ska då alltså återgå till neovletta. förra bytet gjorde jag efter mens och käkade på som vanligt. men nu har jag ätit en vecka på cilest och vill gärna byta rätt snart. hon på umo sa att jag kunde börja äta neovletta när jag fick mens, men sökte runt på internet och det är tydligen vanligt att mensen kan vara sen efter att man slutat med ppiller..
o jag har ingen lust att käka två veckor till på dessa för att sedan byta för jag mår verkligen inte bra av dom. så någon som vet hur jag kan byta? om jag bara kan börja äta dom nya direkt eller någon som gjort samma sak och fick mensen hyfsat snabbt, alltså inom de närmsta dagarna. vet att det är från person till person men ändå.

hade varit jävligt tacksam för svar 🙂


   
Citera
Kviq
 Kviq

Har ej bytt själv, men du kan ju käka en vecka till och sedan mensa. Det har fungerat för mig, om jag varit tvungen att skynda på mensen. Käkar också cilest.


   
SvaraCitera

alltså äta två veckor och sen få mensen?
grejen är den att jag har hoppat över mensen en eller två gånger nu så den borde kanske ändå kommer hyfsat snabbt?


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

ingenaning2:

alltså äta två veckor och sen få mensen?

Menar du att du inte har haft mens på någon månad? Då kan du ha uppehåll direkt.


   
SvaraCitera

Ja, jag har hoppat över den en eller två gånger. Så om jag slutar äta helt nu så kanske jag får den inom de närmsta dagarna, o kan börja på dom nya då 🙂


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

ingenaning2:

Ja, jag har hoppat över den en eller två gånger. Så om jag slutar äta helt nu så kanske jag får den inom de närmsta dagarna, o kan börja på dom nya då 🙂

Gör så! Cilest har ju lika mycket hormoner i sina piller, så där behöver man inte äta upp hela kartan. Vet inte hur det är med andra sorter.


   
SvaraCitera

Okej, tack så mycket för hjälpen 🙂


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

ingenaning2:

Okej, tack så mycket för hjälpen 🙂

Inga problem! [y]


   
SvaraCitera