Aviseringar
Rensa alla

Byte av skola!


Ämnesstartare

Nu efter sommarlovet ska jag flytta från byn jag bor i nu till en betydligt mycket större stad. Jag är uppvuxen där jag bor nu, som sagt i en liten by. Jag har alltid varit med samma tjejer i min klass och har inte så många kompisar från något annat ställe än där jag bor. Jag är väldigt blyg av mig och osäker i mig själv. Självförtroendet ligger på botten.

Dit jag ska flytta är det massvis med tjejer i min nya klass som umgås med äldre killar och tjejer. Dem är inte ett dugg blyga och är uppvuxen i storstan.

Jag är rädd att dom kommer tycka jag är töntig eller så. Jag kan se framför mig hur jag kommer in i klassrummet för första gången och alla bara glor på mig och granskar mig från topp till tå. Tänk om alla kommer tycka jag är ful, töntig eller jobbig? Gud så mycket jag har funderat över detta. Jag har vissa dagar varit hur peppad som helst medans jag andra dagar har frågat mig själv vad jag har gjort!? Varför jag gick med på att flytta.

Har någon här bytt skola förut? Kan du berätta hur det känndes och hur gick det att komma in i klassen? [smile]


   
Citera

Gör dej själv så ful, töntig och jobbig som möjligt, då slipper du vara orolig för att tro att dom tycker du är det, du vet ju redan att du är det[smile]


   
SvaraCitera

Jo jag har bytt skola förut. Det är väldigt tufft i början när alla vet att man är den nye och så blir man blyg Och de granskar en från topp till tå. Men det löste sig sen. Jag trivs jättebra i klassen nu. Började träna fotboll i stan också så jag lärde känna några utanför skolan med.

Hittade en bra sida som tipsade inför flytten och gymnasiet.
www.riksintag.se

Var dig själv från början så gör det fint [cool]


   
SvaraCitera

jag har bytt skola ganska många gånger, men det är ingenting att oroa sej för, så kännde jag också,
visst folk glor men dom i din klass kommer säkert inte tycka så om dej och dom kommer säkert att försöka prata med dej,
men det är ju viktigt att du inte är för blyg, prata liksom med folk,
det är inte så farligt som du tror![y]


   
SvaraCitera