Aviseringar
Rensa alla

Byxmyndighets lagen Rätt/Fel


Ämnesstartare

För er som inte vet vad Byxmyndighets lagen är, så är det lagen som säger att alla under 15år inte får ha sexuell eller någon typ av sensuell kontakt.

Själv tycker jag att denna lag är fullkomligt onödig, men vill gärna höra era åsikter! Är Det Rätt Eller Fel?


   
Citera
Ämnesstartare

den kan ju vara rätt om man inte är mogen för sexuell kontakt

men helt onödigt om man är tidigt utvecklad är min åsikt 🙂


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

så är det lagen som säger att alla under 15år inte får ha sexuell eller någon typ av sensuell kontakt.

Så säger inte lagen alls. Lagen säger att en person över 15 ej får ha sexuell kontakt med en person under 15.

Personer under 15 får sexa osv så bäst de vill.
[zzz][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Så säger inte lagen alls. Lagen säger att en person över 15 ej får ha sexuell kontakt med en person under 15.

Personer under 15 får sexa osv så bäst de vill.

Tyvär inte, jag trodde det var så men sedan kollade jag närmare i det och den betyder att man inte räknas som sexuellt mogen när man är under 15år, därför får man inte heller ha sexuell kontakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AdamVikingen:

Tyvär inte, jag trodde det var så men sedan kollade jag närmare i det och den betyder att man inte räknas som sexuellt mogen när man är under 15år, därför får man inte heller ha sexuell kontakt.

stämmer bra det ''tyvärr'' är det så 🙁


   
SvaraCitera

Många som inte är mogna och många som är det då. Though one. Men nej bort med den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Men nej bort med den

kan stämma bra men alltså det kan ochså vara rätt dumt tänk dig en tjej som e kanske 1


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

kan stämma bra men alltså det kan ochså vara rätt dumt tänk dig en tjej som e kanske 1

Okej i vart fall revidera den... [zzz]


   
SvaraCitera

Konstig lag faktiskt, tycker jag. Sexuella övergrepp är ju alltid fel liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Men nej bort med den!

kan stämma bra men alltsåp tänk dig en omogen tjej som e kanske 12 som vill bli av med oskulden bara för att bli av med den och då kanske hon har oskyddat hon är ju inte bildad nog att veta mer

så enligt mig : ska lagen bort så ska man ha sexualkunskap i skolan mycket tidigare och mer 🙂


   
SvaraCitera
Issen

AdamVikingen:

För er som inte vet vad Byxmyndighets lagen är, så är det lagen som säger att alla under 15år inte får ha sexuell eller någon typ av sensuell kontakt.

Gör den ju inte alls, du får gärna länka den ur lagboken isåfall för på ALLA ställen du kan läsa om den handlar de enbart om att de som är äldre inte får ha sex med någon under 15 om man är över. Det står också tydligt att om en 16 åring har sex med en 14 åring så kan man i praktiken inte göra något efter den lagen.


   
SvaraCitera

AdamVikingen:

Tyvär inte, jag trodde det var så men sedan kollade jag närmare i det och den betyder att man inte räknas som sexuellt mogen när man är under 15år, därför får man inte heller ha sexuell kontakt.

[rolleyes][zzz][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Det står också tydligt att om en 16 åring har sex med en 14 åring så kan man i praktiken inte göra något efter den lagen.

men räknas det inte som sexuellt övergrepp då ? om 14 åringen anmäler vill säga ?


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

om 14 åringen anmäler vill säga ?

Om 14 åringen anmäler, självklart. Trodde du att de inte har några rättigheter?


   
SvaraCitera

[n][n][n][n][n][n][n][n][n][n]


   
SvaraCitera