Aviseringar
Rensa alla

Byxmyndighetsåldern


Ämnesstartare

mediakatt:

Missade du att det var en utav anledningarna till att folk upprördes över BDSM-fallet som du startade en tråd om rätt nyligen?

Jaja OK. Folk är dumma i huvudet. [smile]

Fast egentligen är det så jävla töntigt. Det är socialt accepterat att en 25-åring har sex med en 18-åring, även om man ofta inte ser någon skillnad på tjejen när hon är 15 eller 18.

Folk stirrar sig blinda på åldern istället för att gå efter hur tjejen ser ut och beter sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Googlade. Verkar vara olagligt att våldta folk i vart fall, så det kanske bara är en dum formulering.

Kanske menas att någon under sjutton har större möjlighet att hävda att denne blev utnyttjad, eller något. Jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Kanske menas att någon under sjutton har större möjlighet att hävda att denne blev utnyttjad, eller något. Jag vet inte.

Det här forumet har hakat upp sig på följande ord:

Utnyttjad

Som en CD-skiva som hackar och repeterar samma skit om och om igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Det här forumet har hakat upp sig på följande ord:

Känner att du inte riktigt har mandat att klaga på huruvida någon har hakat upp sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Det är socialt accepterat att en 25-åring har sex med en 18-åring, även om man ofta inte ser någon skillnad på tjejen när hon är 15 eller 18.

Eh, kanske för att byxmyndighetsåldern inte handlar om utseende, utan om när man bedöms ha förmåga att fatta beslut om sitt sexliv. Folk påstår att jag ser ut som en trettonåring ibland, det betyder inte att jag missat de senaste sju åren av mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

även om man ofta inte ser någon skillnad på tjejen när hon är 15 eller 18.

Folk stirrar sig blinda på åldern istället för att gå efter hur tjejen ser ut och beter sig.

DAMN. Du är verkligen korkad[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oskar_det:

Jo, att åldersgränsen är kulturellt betingad och inte biologisk.

Vad fan gör du här då?[tard]

oskar_det:

Är du amerikansk medborgare och 15 år får du ha sex med en 12-åring i utlandet enligt amerikansk lag.

Ja, för alla vet ju att var du än är i världen så är det amerikansk lag som gäller....... .. . . . . ...[tired]

passaro:

korkad

NEMI:

korkad

Är jag ensam om att vara helt övertygad om att han trollar då?[sad]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Lol. Du är då inte lite korkad.

vad menar du med korkad? använder du ordet som vanligt eller på något metaforiskt sätt?

för jag tycker inte han verkar korkad alls, däremot antingen oseriös eller djupt olycklig.

OnT: den e lagom. om man nu ska ha en.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

r djupt olycklig.

mer desperat efter att få någonslags bekräftelse på att det inte är fel på honom och förnekande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

mer desperat efter att få någonslags bekräftelse på att det inte är fel på honom och förnekande

låter som en ganska olycklig sits. inget man viftar bort bara för att många upplever det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

låter som en ganska olycklig sits. inget man viftar bort bara för att många upplever det [no-no]

Nä den ska inte viftas bort men den kan inte heller upphävas innan man tar sig ur förnekelsen. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä den ska inte viftas bort men den kan inte heller upphävas innan man tar sig ur förnekelsen. [no-no]

tycker du att förnekelse primärt är intellektuellt obegåvat, eller psykiskt obalanserat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

tycker du att förnekelse primärt är intellektuellt obegåvat, eller psykiskt obalanserat?

En försvarsmekanism när vi inte klarar av att ta in sanningen. Även Freud förnekade ju sin cancer ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

En försvarsmekanism när vi inte klarar av att ta in sanningen. Även Freud förnekade ju sin cancer ett tag.

ja men man är väl inte korkad för det? han har ju inte gjort några direkta logiska felsteg, bara felbedömt saker och avvägt lite konstigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

ja men man är väl inte korkad för det? han har ju inte gjort några direkta logiska felsteg, bara felbedömt saker och avvägt lite konstigt.

det var ju passie som kom med det påståendet, ej jag [no-no]


   
SvaraCitera