Aviseringar
Rensa alla

Cachad I google


Imgood
Ämnesstartare

Hru kan man ta bort sin sida från google sökmotorn. alltså från cachad också..


   
Citera
Ämnesetiketter

det går inte, den kommer att ligga kvar döär för alltid, det fins ingen återvändo.


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan inte ta bort den. Däremot kan du lägga till:

User-agent: *
Disallow: /

i robots.txt så att inte sökmotorerna indexerar det som ligger där.


   
SvaraCitera

Du kanske kan maila till Google och be snällt att dom tar bort det. Vete fan om det funkar men dom är ju människor och vill säkert inte vara elaka i onödan så dom kanske plockar bort det.

Prova och berätta sen för oss hur det gick.


   
SvaraCitera

då kan se till så google inte indexerar den iaf.


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Åtta:

i robots.txt så att inte sökmotorerna indexerar det som ligger där.

Jag skapade en ny robot.txt. såg att jag hade tatt bort den.
men jag läste också det på google men jag skrev

User-agent: googlengnting
Disallow: /

det syns fortfarande.
Hur ser en typisk robot.txt ut?


   
SvaraCitera
Åtta

Imgood:

Hur ser en typisk robot.txt ut?

Tja, det beror väl på vad tanken var. En typisk webbmästare vill väl att siten ska indexeras av alla sökmotorer, så i det fallet finns ingen robots.txt - då den används för att hålla sökmotorer borta från vissa kataloger/domäner.

Imgood:

det syns fortfarande.

Som jag sade så kan du inte ta bort din site från google, bara se till att den inte blir indexerad igen.


   
SvaraCitera

Kanske funkar det om man tar bort sidan och sedan ber Google (och andra söktjänster) att indexera sidan man tagit bort. Då kommer sökrobotarna dit och hittar ingenting och så småningom tror jag sidan raderas ur sökregistret. Det är i alla fall min teori.

Ta bort sidan, ta bort alla sökrobotspärrar och försök få alla söktjänster att gå till din sida (brukar finnas knappar med typ submit url) så tror jag det kan bli så att sidan försvinner rätt snart.

Men det är bara min gissning. Jag vet inte!


   
SvaraCitera
Imgood
Ämnesstartare

Nu har min komit upp till första söksidan.


   
SvaraCitera
Åtta

Om du inte vill att någon ska kunna komma in på sidan från t.ex. google så kan du kolla HTTP-referrer och skicka en 404. Det kanske går att lösa direkt i .htaccess, men förmodligen så får du nog skriva ett skript att göra det.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera