Aviseringar
Rensa alla

Call of Duty: Modern Warfare 2 pc


Ämnesstartare

Jag funderar på att köpa cod mw2. har en fråga. Om jag köper det i en affär, (typ elgiganten ) får man det på steam då?


   
Citera
Åtta

Nej. Ska du kunna ladda ned det via Steam så måste du också köpa det via Steam. Däremot kan du använda Steam-klienten för att starta spel, även om du inte köpt dem via Steam. Du får då tillgång till vänlistan, overlaygrejen och allt det, precis som vanligt.


   
SvaraCitera

raco7:

får man det på steam då?

Ja. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej. Du menar att jag måste köpa det på steam om jag ska kunna logga in på steam på andra datorer, ladda ner och spela. om jag köper i affär funkar det bara på min dator?


   
SvaraCitera

raco7:

om jag köper i affär funkar det bara på min dator?

Det var en bra fråga! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det var en bra fråga!

aa..


   
SvaraCitera

raco7:

får man det på steam då?

Ja, om du typ registrerar att du har det i steam så kan du installera det via steam och lira från andra datorer. Så är det iaf med andra spel som finns både i steam och affär (typ Red orchestra m.m)


   
SvaraCitera
Åtta

raco7:

Du menar att jag måste köpa det på steam om jag ska kunna logga in på steam på andra datorer, ladda ner och spela. om jag köper i affär funkar det bara på min dator?

Jag blev osäker nu när du säger det. Vissa spel vet jag att man kan köpa i affär och sedan typ "registrera" det via Steam för att sedan kunna ladda ned det på vilken dator som helst. Men jag tror inte att det gäller för alla spel. De enda som jag med säkerhet vet att det är så på är Valves egna spel.


   
SvaraCitera

raco7:

om jag köper i affär funkar det bara på min dator?

nej det kommer bara funka på ditt acc.. loggar du in med ditt account på någon annas dator, måste du tanka hem det igen (vilket du gör via steam)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HelylleHerman:

nej det kommer bara funka på ditt acc.. loggar du in med ditt account på någon annas dator, måste du tanka hem det igen

bra! så det är bara att trycka på aktivera en produkt på steam och en skriva in cd-keyn som man får med spelet 🙂 sen tanka och lira [crazy]


   
SvaraCitera

raco7:

bra! så det är bara att trycka på aktivera en produkt på steam och en skriva in cd-keyn som man får med spelet 🙂 sen tanka och lira

ja har du ett account redan så är det ungefär så man gör, ja...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HelylleHerman:

det ungefär så man gör

Ungefär?


   
SvaraCitera

raco7:

Ungefär?

alltså, köp spelet, stoppa in skivan, följ instruktioner, sedan ska det vara klart [smile]


   
SvaraCitera