Aviseringar
Rensa alla

Camembert


Ämnesstartare

Var på rea föra 1-2 v sedan så köpte för att testa. Väl vid kassan märkte jag att något stank, tänkte inte på att det kunde vara osten men när jag la ned den i väskan följde stanken efter och det var då som jag förstod att det kom från osten. Lindade in den i min halsduk och la den i väskan men vad jag än gjorde så kände man... Det var så jobbigt och ganska pinsamt. Märkte hur folk reagerade och säkert trodde att det var något annat än en kanske en ost som gömts i en halsduk och sedan i en väska. Fick vika min väska så att osten blev instängd som i ett paket men det hjälpte inte helt. Väl hemma packade jag upp den och mardrömmen blev till ett verkligt helvete.

Hur som helst, det var någon dag kvar tills bäst före datumet skulle gå ut så jag undrar om det kan ha varit det som orsakat att den stank så fruktansvärt?

Hoppas ingen tar illa upp nu men jag förstår inte hur man kan producera eller betala för den osten om den vanligtvis luktar så vidrigt. Det är vansinne


   
Citera
Ämnesetiketter

köpte du på hemköp? Såg sådan på rea där härom veckan och den stank rejält, camembert brukar inte lukta något särskilt så köpte ej, gissar på att den var dålig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung:
köpte du på hemköp? Såg sådan på rea där härom veckan och den stank rejält, camembert brukar inte lukta något särskilt så köpte ej, gissar på att den var dålig

Aa!!! Märket Presidente fyfan vad den luktade äckligt, alltså det var verkligen sjukt att de ens sålde den. Den stank på flera meters avstånd, fattar inte att jag inte kände det först lol men iofs gick ju runt bland annan mat (livsmedelsbutik lix)

Okej men kan inte tänka mig att den luktar mildare/mindre om den inte är dålig... Hur kan det vara så stor skillnad liksom? Tar nog ett par månader innan vanlig hushållsost börjar stinka sådär så att man nästan hellre sticker in en kniv i ögat än att få osten under nosen (nej, man behöver inte ens ha Svag överlevnadsinstinkt faktiskt... räcker kanske med en dålig dag)
(Ja, vet att hushållsost ej är samma grej men ändå)


   
SvaraCitera

formulärett: Okej men kan inte tänka mig att den luktar mildare/mindre om den inte är dålig...

Vanligtvis luktar camembert knappt någonting alls

formulärett: Hur kan det vara så stor skillnad liksom?

Jag vet inte vad de hade gjort med den där osten, lär ha varit rejält rutten eller något


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jung: Jag vet inte vad de hade gjort med den där osten, lär ha varit rejält rutten eller något

Mm 🙁 kunde gått tillbaka och fått tbx pengarna... Aja, tur att de kostade 5kr haha


   
SvaraCitera