Aviseringar
Rensa alla

Cannabis med statligt monopol kan lösa problem?


McLuver:

Nej du.

Nämn någon som dött av cannabis.

Det är väl i princip omöjligt att dö av cannabis [rolleyes]
Om du nu inte sväljer det du röker/tuggar och då kvävs till döds, fast tveksam till att sån statistik tas med. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Jaha? Du kan dra upp ratt-"fylleri" som exempel om du vill, men jag är ganska övertygad om att fler dör som ett resultat av den illegala handeln med cannabis.

Jag är emot all sorts drog, dvs att jag är emot alkohol också.

McLuver:

Nämn någon som dött av cannabis.

Känner inga, kanske inte finns några heller. Men cannabis är en drog som skadar människan hur som helst.

McLuver:

Snus, tobak och alkohol är mycket mer beroendeframkallande, och skadar kroppen mycket mer.

Hur förklarar du då att ciggaretter är lagligt

Jag är som sagt emot alla droger, som tex tobak produkter och alkohol, fast en anledning till att dom inte är olagliga är att så många använder det. Majoriteten av Sveriges befolkning dricker alkohol, vilket enligt mig är dåligt. Men majoriteten av befolkningen använder inte cannabis, och det är bra och att legalisera drogen kommer få människor att använda det vilket inte är bra.

McLuver:

Hur förklarar du då att holland där man kan röka mariujana utan att straffas för det har mindre problem med högre droger än många andra länder?

Är inte så insatt i just det exemplet så jag kan tyvärr inte ge dig ett svar.

McLuver:

Seriöst, jag trodde att svenska ungdomar var tillräckligt smarta för att inte tro på 50 årig propaganda som säger att om man röker mariujana vill man börja ta heroin. Idiot.

Det är snarare dom som använder cannabis och vill legalisera det som är idioterna. Och det behövs inte massa forskningar för att förstå det, inte för mig iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Slutsats: även om vi inte pratar om "direkta" dödsfall så kan du dra åt helvete.

Tror inte på nått helvete.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Erkowich:

Det är väl i princip omöjligt att dö av cannabis

Har för mig att det inte finns någon som dött av cannabis, trots att det är fler i USA som röker på än röstade på Bush! [blush]


   
SvaraCitera

McLuver:

Har för mig att det inte finns någon som dött av cannabis, trots att det är fler i USA som röker på än röstade på Bush! [blush]

Jo det är samma dödstal jag också läst: 0!
Men då kan man ju tänka att bush var assbra, bara det att resten var så påtända så de rösta fel :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Tror inte på nått helvete.

Så du tror på falsk propganda och inte på sanning? [tired]

KannibalKocken:

Känner inga, kanske inte finns några heller

Finns inga som dött av att ha rökt mariujana.

KannibalKocken:

Men cannabis är en drog som skadar människan hur som helst.

Inte speciellt mycket. Den hjälper dessutom mot flera sjukdomar, ätstörningar och förhindrar flera sjukdomar.

KannibalKocken:

Jag är som sagt emot alla droger, som tex tobak produkter och alkohol, fast en anledning till att dom inte är olagliga är att så många använder det.

nej det är för att dom är en del av "vår kultur" och cannabis är främmande och darför legaliseras det inte.

KannibalKocken:

Majoriteten av Sveriges befolkning dricker alkohol, vilket enligt mig är dåligt.

Vi lever ändå ett onaturligt långt liv, varför inte göra det bästa av det när vi ändå håller på?

KannibalKocken:

Men majoriteten av befolkningen använder inte cannabis, och det är bra och att legalisera drogen kommer få människor att använda det vilket inte är bra.

Väldigt många gör det, och dom skadar inte någon och knappt sig själva.

KannibalKocken:

Det är snarare dom som använder cannabis och vill legalisera det som är idioterna. Och det behövs inte massa forskningar för att förstå det, inte för mig iaf.

Så du menar att Barack Obama, Marilyn Manson, Bob Marley, i stort sett alla reggaemusiker, flera medlemmar av nationalteatern, the beatles, roling stones, Neil Young, Amy Poehler, Brad Pitt och hur många andra kända och bra människor är idioter? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Vi lever ändå ett onaturligt långt liv, varför inte göra det bästa av det när vi ändå håller på?

Det har inget med denna tråd att göra, ifall du någon gång skapar en tr åd angående det ämnet kanske jag hoppar in.

McLuver:

Väldigt många gör det, och dom skadar inte någon och knappt sig själva.

Men det skadar ändå dom. Och som medecinsk bruk är jag inte mot cannabis, men som vardagsbruk är jag det.

McLuver:

Så du menar att Barack Obama, Marilyn Manson, Bob Marley, i stort sett alla reggaemusiker, flera medlemmar av nationalteatern, the beatles, roling stones, Neil Young, Amy Poehler, Brad Pitt och hur många andra kända och bra människor är idioter?

Nej, men dom har gjort en idiotiskt sak iaf [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Läste någonstans att folk handlar cannabis för typ 14 miljarder om året i nån delstat i USA, och i ett händelselöst land som sverige borde den siffran vara högre! 😀

Nej, inte direkt. Dels är cannabiskulturen extremt mycket större där, speciellt i Kalifornien, och dels har Kalifornien tre gånger så många invånare som Sverige.

Aziphalare:

Det hade ju varit svårare att få tag på av ett systembolags liknande bolag än av langare [smile]

Har du försökt få tag i en jävla haschkran utan kontakter nån gång? Då hade du aldrig sagt sådär. [bigsmile]

KannibalKocken:

Och ifall vi legaliserar cannabis så kommer fler folk bli beroende av det, och sedan vill dom prova på något tyngre, och till slut har vi ökat narkotika missbruket i Sverige som fan.

Nej. Gatewayteorin är sönderplockad för en miljard år sen, kom IGEN. Det finns ingenting i THC som gör att man skulle vilja söka andra kickar. Anledningarna till att många går vidare från cannabis till tyngre droger är:

1. Enligt svensk lagstiftning jämställs cannabis med all annan narkotika, dvs. heroin, amfetamin och massor av farliga(re) grejer. Således uppfattar människor att "knark är knark" och steget känns därför mindre till tunga, farliga droger när man rökt cannabis.

Detta skulle kunna undvikas genom att göra en tydlig uppdelning i lagtext, att gå efter fakta och efterforskningar och således undvika att trycka in alla narkotikaklassade substanser i ett fack och referera till det som "det där skitfarliga knarket".

2. Man tjänar inga stora pengar på att sälja cannabis. Man tjänar långt mer på att sälja fysiskt beroendeframkallande, tunga droger. Därför försöker självklart många dealers få sitt klientel att även köpa andra droger.

Detta skulle kunna undvikas genom monopoliserad, statlig försäljning. Då behöver vi nämligen inte köpa av gatuhandlare alls, riskera att bli blåsta, misshandlade eller rånade. Dessutom behöver vi inte tvingas lyssna till hur jävla nice flödder (bensodiazepiner) vår kran har inne, eller hur billigt det är, när vi försöker köpa några gram cannabis.

KannibalKocken:

Det är snarare dom som använder cannabis och vill legalisera det som är idioterna. Och det behövs inte massa forskningar för att förstå det, inte för mig iaf.

Nej, det märks. Du behöver inga källor eller efterforskningar alls för att veta precis hur det är, va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Detta skulle kunna undvikas genom monopoliserad, statlig försäljning.

Eller att man sätter in fler poliser som skall 24/7 försöka stoppa säljandet och skapandet.

Libertad:

Du behöver inga källor eller efterforskningar alls för att veta precis hur det är, va?

Behöver du källor för att säga att jorden är rund? Ifall du gör så behöver du vård.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Men det skadar ändå dom. Och som medecinsk bruk är jag inte mot cannabis, men som vardagsbruk är jag det

KannibalKocken:

Nej, men dom har gjort en idiotiskt sak iaf

Så dom är idiotiska för att dom vill legalisera en drog vars effekt av legaliseringen kommer göra att man får mer pengar att fixa alla problem i usa, man måste inte avskeda lärare och läkare osv för att dom rökt på, fler jobbmöjligheter, mindre arbetslöshet osv? [tired]

Det är massa människor som fått sina liv förstörda på grund av att mariujana är olagligt, att dom straffas hårt för att dom tar en drog som inte ens är speciellt farlig. Vad ska vi då göra med folk som röker marijuana enligt dig då? Trots att deras kropp inte är skadad, dom är inte beroende och de har inte skadat någon (knappt sig själva). Vad är din lösning på det så kallade "pundarproblemet"?

Du är fan hjärntvättad.[n]

Libertad:

Nej, inte direkt. Dels är cannabiskulturen extremt mycket större där, speciellt i Kalifornien, och dels har Kalifornien tre gånger så många invånare som Sverige.

Jaja men om vi delar det på 3 så blir det endå typ 4.5 eller kanske 3.5 miljarder dollar om året och det är fortfarande cp cp cp mycket pengar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Jag är emot all sorts drog, dvs att jag är emot alkohol också.

Aha, och.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Eller att man sätter in fler poliser som skall 24/7 försöka stoppa säljandet och skapandet.

Så man ska lägga ner massa resurser för att stoppa en drog medans man tycker att det är helt okej att folk går runt och tar 3 andra droger som är väldigt mycket farligare?

Dumma jävel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Så man ska lägga ner massa resurser för att stoppa en drog medans man tycker att det är helt okej att folk går runt och tar 3 andra droger som är väldigt mycket farligare?

Är koffein "väldigt mycket farligare" än cannabis? Jo, tjena.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Det är snarare dom som använder cannabis och vill legalisera det som är idioterna.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

Så dom är idiotiska för att dom vill legalisera en drog vars effekt av legaliseringen kommer göra att man får mer pengar att fixa alla problem i usa, man måste inte avskeda lärare och läkare osv för att dom rökt på, fler jobbmöjligheter, mindre arbetslöshet osv?

Jag anser inte att det är något bra sätt att tjäna pengar på. Att få folk beroende av cannabis för att få landet rikare... Finns bättre sätt.

McLuver:

Du är fan hjärntvättad.

Maybe, dock har jag inte förstått det än så jag står fast vid mina åsikter.

McLuver:

inte ens är speciellt farlig.

det är farligt

McLuver:

Vad ska vi då göra med folk som röker marijuana enligt dig då?

Få stopp på det. Ge dom böter?

McLuver:

Trots att deras kropp inte är skadad, dom är inte beroende och de har inte skadat någon (knappt sig själva). Vad är din lösning på det så kallade "pundarproblemet"?

Dom skadar sig själv och andra runt om kring sig, kolla bara på cops. Usa:s sanna ansikte.

Och hur man ska lösa det; se ovanför.


   
SvaraCitera