Aviseringar
Rensa alla

Cannabis propaganda


Arthur89:

Förövrigt går ett cb-missbruk som hand i hand med tråkiga arbeten

aa, och CB tar ju endast fram det goda inom personen.

Arthur89:

Finns inget som visar att det skulle bli fler som blev beroende av cannabis endast för att de var legalt, vet du hur jävla enkelt det är att få tag i idag?

Jag vet att det är lätt att få tag på det. Men då det fortfarande är olagligt så är det massor av människor som håller sig undan.

Ingenting gott har kommit fårn cannabis och andra droger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En del brukar påstå att heroin är oskadligare än alkohol!
Är det? Jämför en normaldos heroin 0.2g med 0.2g alkohol!

Vilken idiot xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Ingenting gott har kommit fårn cannabis och andra droger.

MYCKET gott har kommit från CB. En av de bästa läkemedlena idag.
Använder man det i rimliga mängder leder det många till bättre självinstinkt.

http://video.google.com/videosearch?q=the+union&emb=0&aq=f#

KannibalKocken. Kolla på filmen högst upp på länken. 1h 44min lång men jävligt intresant.


   
SvaraCitera

sämst jämförelser.
40 g på en dag? nja.


   
SvaraCitera

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Men skall man jämföra ändå så måste man till att börja med jämföra exakt samma mängd!"

kom dit, sen tryckte jag på kryss och vill skjuta mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

kom dit, sen tryckte jag på kryss och vill skjuta mig.

loooool [bigsmile]


   
SvaraCitera

Aziphalare:

En av de bästa läkemedlena idag

Cannabis används som smärtstillande i vissa länder. Men eftersom man lätt kan bli beroende av det så försöker man hitta bättre smärtstillanden.

Cannabis är en effektiv men beroendeframkallande smärtstillande "medecin".

Aziphalare:

KannibalKocken. Kolla på filmen högst upp på länken. 1h 44min lång men jävligt intresant.

Får bli en annan gång. [crazy]
Men själv är jag emot all sorts "drog" så som alkohol, cannabis etc etc. Som läkemedel kan jag acceptera det i en viss mängd. Men som vardags användning är jag emot det till 100%, fast ibland händer det ju att man tar någon klunk alkohol, men det är svårt att motstå. Ifall jag kunde motstå hade jag inte gjort det.


   
SvaraCitera
talrik

Aziphalare:

Jag har aldrig rökt och kommer kanske aldrig att röka någon sorts cannabis. Men bara läs!

Aziphalare:

Jämförelse av Alkohol vs Cannabis!

Det där va nog det dummaste jag någonsin läst i hela mitt liv.

KannibalKocken:

Cannabis används som smärtstillande i vissa länder. Men eftersom man lätt kan bli beroende av det så försöker man hitta bättre smärtstillanden.

KannibalKocken:

Cannabis är en effektiv men beroendeframkallande smärtstillande "medecin".

Dude GET URE FACTS STRAIGHT!

Lite fakta om cannabis för er idioter som tror sig veta något.

*Cannabis är EJ Beroendeframkallande.
*Det är OMÖJLIGT att ta en överdos av Cannabis.
*Cannabis är outbytbart som hjälpmedicin för t.ex. cancersjuka eftersom deras celldödande mediciner ger dem illamående medans marijuana motverkar illamående och gör dig hungrig.

Cannabis är också direkt botande för anorexi (ej för den psykologiska sjukdomen, endast för vad den gör mot kroppen)


   
SvaraCitera

Aziphalare:

De flesta länder gör som USA gör. Om du kollar på varför Marijuana blev olagligt i amerika från första början var det i princip 100% racism.

och i indien förbjöds cannabis för att de brittiska markägarna tyckte att deras arbetare blev för slappa efter sina ganjaraster.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Cannabis används som smärtstillande i vissa länder. Men eftersom man lätt kan bli beroende av det så försöker man hitta bättre smärtstillanden.

Finns nog inga smärtstillande som inte är beroendeframkallande. De flesta är fysiskt. Eller vilka syftar du på? Alvedon? Ipren? Isåfall har du nog rätt. Men alla som dämpar stora smärtor (operationer, cancer, migrän, inflammationer) är beroendeframkallande. Morfin, t.ex?

Dessutom har cannabis många fler användnings områden än bara smärtstillande.

KannibalKocken:

Men själv är jag emot all sorts "drog" så som alkohol, cannabis etc etc.

KannibalKocken:

Men som vardags användning är jag emot det till 100%, fast ibland händer det ju att man tar någon klunk alkohol, men det är svårt att motstå. Ifall jag kunde motstå hade jag inte gjort det.

Good 4 u!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

talrik:

*Cannabis är EJ Beroendeframkallande.

Extremt beroendeframkallande faktiskt.. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Extremt beroendeframkallande faktiskt

Men dock inte fysiskt. Som alkohol och nikotin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aziphalare:

Men dock inte fysiskt. Som alkohol och nikotin.

ja, men att bagatellisera det psykiska beroendet är oerhört dumt! det är ju det psykiska beroendet som är svårast att bli av med, 'suget'..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

ja, men att bagatellisera det psykiska beroendet är oerhört dumt! det är ju det psykiska beroendet som är svårast att bli av med, 'suget'..

njaa. Är man en tillräckligt stark människa är nog psykiska beroendet jävligt mycket lättare. Jag är psykiskt beroende av Coca - Cola (looool) [y] Som sagt. En heroinist kan dö av sitt fysiska beroende


   
SvaraCitera