Aviseringar
Rensa alla

Cannabis snart lagligt i USA?


Ämnesstartare

Om inte ens en månad så kommer tre amerikanska delstater att rösta om att legalisera cannabis. Dem tre delstaterna som det handlar om är Colorado, Oregon och Washington.

Är det äntligen dags nu? Jag förväntar mig inte att alla tre ska rösta ja (även om jag hoppas på det.) Röstar en delstat ja så är jag nöjd. Om bara en delstat skulle våga ta steget så är jag säker på att fler kommer följa efter.

Jag har några frågor angående det här ämnet:

Fråga 1: Hur troligt är det att någon röstar ja?

Fråga 2: I vilken av dem tre delstaterna är
chansen störst att cannabis blir lagligt?

Fråga 3: Varför hör man ingenting ifrån östra USA? Alla dem här staterna ligger i västra USA och den ända tidigare staten som röstat om detta är väl Kalifornien som tyvärr röstade nej.


   
Citera
Ämnesstartare

finns det inte redan några stater det är lagligt?
handlar det om att legalisera det helt o hållet i dessa stater eller är det endast för medicinskt bruk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl lagligt inom vissa gränser i tex Kalifornien redan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

medicinsk är lagligt i flera delstater redan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burg:

medicinsk är lagligt i flera delstater redan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

hellre hindra den från att titta ned kanske

Detta måste vara ett vanligt problem än då va? (eller vad man nu vill kalla det), inte med papegojor då men du fattar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Detta måste vara ett vanligt problem än då va? (eller vad man nu vill kalla det), inte med papegojor då men du fattar

Hahah, nu har du citerat i fel tråd [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp medicinsk är lagligt i flera stater. Men det här handlar om att göra marijuana helt lagligt. Alltså att vem som helst (över en viss ålder såklart) får röka på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Hahah, nu har du citerat i fel tråd

Den andra är låst. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Den andra är låst.

Aha, sorry.. tänker ändå "WUT? WUT? WUT?" mvh jobbig jävel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Detta måste vara ett vanligt problem än då va? (eller vad man nu vill kalla det), inte med papegojor då men du fattar

ibland men jag brukar ibland klä ned mig därför. kanske omedvetet. det är dumt egentligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Aha, sorry.. tänker ändå "WUT? WUT? WUT?" mvh jobbig jävel

FYFAN VAD JOBBIG DU ÄR NU FÅR DET VA NOG! [mad]

isola:

ibland men jag brukar ibland klä ned mig därför. kanske omedvetet. det är dumt egentligen.

Hur är det omedvetet om det är därför du gör det? Mm det är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Hur är det omedvetet om det är därför du gör det? Mm det är dumt.

för att det sker omedvetet nu. tänker att jag inte ska bli tagen seriöst annars. vilket är

dazed:

dumt

men tyvärr sant ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

för att det sker omedvetet nu. tänker att jag inte ska bli tagen seriöst annars. vilket är

Det kanske finns en viss sanning i att det är så tyvärr och det är:

isola:

dumt

Det är lite som att ha kärnvapen i sitt lands försvar, man har resurser men om man ger ifrån sig minsta tecken på att nyttja dessa så fördöms man av det internationella samfundet.

Det är därför man brukar prata om "bomber", fast antagligen är det inte därför.

MVH: mrman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Det är lite som att ha kärnvapen i sitt lands försvar, man har resurser men om man ger ifrån sig minsta tecken på att nyttja dessa så fördöms man av det internationella samfundet.

Mycket bra jämförelse tycker jag.


   
SvaraCitera