Aviseringar
Rensa alla

Cannabisdebatt - Kom med just dina argument mot mig


Ämnesstartare

Ja, som topic lyder nu då. Kom med dina argument om just varför vi ska eller inte ska ha en legalisering av Cannabis i Sverige.

Jag tänker svara på era påståenden korrekt och ange källor på mina svar. Jag är för en legalisering och vill ni veta mer om varför, ta en titt på mitt dokument som jag har gjort.

http://www.speedyshare.com/files/20303267/Cannabis.docx

Så kom igen nu, har ni tankar och åsikter så kom med dem så får vi se när jag står svarslös. Jag har studerat ämnet väldigt noga och anser mig själv vara lärd inom det.


   
Citera

Frågan är om detta verkligen kommer att leda till något.
Som debatter om ämnet innan har visat så är det sällan som någon motståndare kommit med något konkret utan bara spottat ut - ''Jag känner en kille som rökt i flera år och han är dum i huvet''.

Annars är ''vi behöver inga fler droger i samhället'' ett vanligt argument som brukar komma när till och med de själva inser hur korkat förbudet är.


   
SvaraCitera

Folk blir sega hippies. Hippies köper inga vapen eller kör bil (förutom gamla Volkswagen-bussar), vilket skulle vara förödande för marknaden och tvinga oroväckande många människor till arbetslöshet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

''vi behöver inga fler droger i samhället''

Kanonbra start och jag säger som så att ska man ha ett förbud så måste väl förbudet skydda oss mer än vad drogen gör, vilket det inte gör idag! Kort och konsist!


   
SvaraCitera

Ewman:

Kanonbra start och jag säger som så att ska man ha ett förbud så måste väl förbudet skydda oss mer än vad drogen gör, vilket det inte gör idag! Kort och konsist!

Ja eftersom att efterfrågan inte sänks så leder ju förbudet endast till mer skit. Bättre att staten tar hand om det.


   
SvaraCitera

Jag är för en legalisering då jag inte anser att det är Fredrik Reinfeldt eller Mona Sahlin som ska bestämma vad någon gör med sin egen kropp, det ska varje person själv bestämma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Ja eftersom att efterfrågan inte sänks så leder ju förbudet endast till mer skit. Bättre att staten tar hand om det.

Precis iom. att det då kan reglera ålder, priser och se till så att det inte är annat skit så som glasfiber (tror det var de dom hade hittat) i för att göra det tyngre. Då får vi en reglerad marknad samt tjänar pengar på det istället för att förlora!


   
SvaraCitera

Ewman:

Kom med just dina argument mot mig

Mina argument mot Ewman:

Han reggade sig idag, och är därför ovärd.

Han pratar entusiastiskt om cannabis medan alla andra antingen röker eller inte bryr sig, och är därför ovärd.

Han har ett syftningsfel i sin trådtitel, därför är han ovärd.

Han ger intrycket av att rent generellt vara nyfrälst och/eller tråkig. [zzz]


   
SvaraCitera
Åtta

Efter trådskaparens begäran har jag rensat tråden på spam.


   
SvaraCitera

Ewman:

legalisering av Cannabis i Sverige.

Jag skulle vilja se vad som hända...
Min hypotes säger att det skulle förmodligen inte hända ett skit.
Det som röker på kommer att fortsätta. De som inte röker kommer häller inte få för sig att börja


   
SvaraCitera

Ewman:

att det inte är annat skit så som glasfiber (tror det var de dom hade hittat) i för att göra det tyngre.

Stämmer mycket bra [y]

respons:

Han ger intrycket av att rent generellt vara nyfrälst och/eller tråkig.

Han tar upp en viktig fråga, vilket gör honom mycket värd [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

respons:

Mina argument mot Ewman:

Han reggade sig idag, och är därför ovärd.

Han pratar entusiastiskt om cannabis medan alla andra antingen röker eller inte bryr sig, och är därför ovärd.

Han har ett syftningsfel i sin trådtitel, därför är han ovärd.

Innan du säger för mycket tycker jag att du ska ta och testa min kunskaper. Kom med ett vettigt argument nästa gång eller var tyst. I den här tråden ska vi diskutera en legalisering där jag svarar på motargument. Självklar får ni vara med och argumentera också.

Har du en åsikt om mig ber jag dig skicka PM!


   
SvaraCitera

bmonroe:

Det som röker på kommer att fortsätta. De som inte röker kommer häller inte få för sig att börja

Tror inte jag heller. Säkert de som kommer att testa men Cannabis är ändå såpass vanligt att dessa personerna hade gjort det ändå.


   
SvaraCitera

Ewman:

Innan du säger för mycket tycker jag att du ska ta och testa min kunskaper.

Jag gick efter trådtiteln bara. [zzz]
Men ah, du har säkert läst både en och två kapitel ur WHO's rapport och är fett lärd (lol). Är för en legalisering personligen, reagerar mest på hur mycket du går in för det.


   
SvaraCitera

respons:

reagerar mest på hur mycket du går in för det

Får man inte brinna för en fråga? [confused]


   
SvaraCitera