Aviseringar
Rensa alla

Canon eos 1000d?


Ämnesstartare

Jag har tänk köpa mig en systemkamera. Funderade länge på Canon eos 1000D, men nu har jag fått höra att den är kass. Stämmer det?
Jag behöver tips på bra systemkameror, som inte är alltför dyra. Fyra fem tusen är väl min budget. Höhö. Alla som har en kamera, skriv vad du tycker är bra/mindre bra med den. Skulle hjälpa mig sjukt mycket! :]


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Max 5000? Då skulle jag ta en nikon d80 utan att tveka.


   
SvaraCitera

d60


   
SvaraCitera

Nikon d80
Det ska vara Nikon annars får det va'!


   
SvaraCitera

tobias:

http://www.goolge.se [y]

Bra där


   
SvaraCitera

Jag undrar också över det här.

Vad tror ni som faktiskt förstår skillnaderna och förstår vad som är viktigt att titta efter bland specifikationerna?
Ganska lost på vad som är viktigt att leta efter men jag förstår ju iallafall det mest grundläggande som skillnaden på en megapixel och en megabyte. Ehe,,

Just nu står det mellan en Sony A200, Nikon D60 eller Canon Eos 1000d.
Alternativt ifall skillnaden i en prisklass högre är väldigt stor kan det bli en Sony A300, Canon 450d/400d eller (kanske) en D80.

Bara nybörjarfotgraf (än så länge [badgrin]) men man måste ju börja någonstans.
Ganska stort nyupptäckt intresse och jag kommer bl.a att gå en kurs under våren.
Strävar efter att bli en hobyfotograf i klassen "mer avancerad" men det kanske är overkill att köpa en kamera för 8000 om man bara fotat nyårs/födelsedags-bilder innan?
Extra funktioner för 4000kr kanske bara förblir oanvända? Eller äsch, jag vet inte ens vad de extra funktionerna/bättre funktionerna är för några. [blush]

Klorofyl:

jag är ett havregryn.

Har du någon koll Hampus? Jag har din Flickr profil under favoriter. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pcmnpwrpll:

Max 5000? Då skulle jag ta en nikon d80 utan att tveka.

d80.. Vad är det för skillnad mellan d80 och d60. Är d80 mycket bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pakanajuhla:

Just nu står det mellan en Sony A200, Nikon D60 eller Canon Eos 1000d.
Alternativt ifall skillnaden i en prisklass högre är väldigt stor kan det bli en Sony A300, Canon 450d/400d eller (kanske) en D80

Jag hade en a200 förut, vi blev osams efter cirka en vecka. Avskydde den kameran i slutet...


   
SvaraCitera

BEGAGNAD D80 FFS!


   
SvaraCitera

Jag har en Canon EOS 450D och den fungerar jättebra[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

http://www.goolge.se [y]

Finns recensioner hos goolge?

Välj en billig kamera och ett bra objektiv. Dagens systemkameror är lika varandra under 10000-kronorsstrecket. D80 är mycket billig, och jag skulle nog valt den framför 1000D trots åldern.

goolge.jpg


   
SvaraCitera

DinGud:

Finns recensioner hos goolge?

oftast om man gogglar kan man hittar massvis med siter där användare och experter själva har recenserat sina produkter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

oftast om man gogglar kan man hittar massvis med siter där användare och experter själva har recenserat sina produkter.

Tryck på min bild och tänk efter. Tryck därefter på din egen länk[bigcheers]


   
SvaraCitera

DinGud:

Tryck på min bild och tänk efter. Tryck därefter på din egen länk

oj då[crazy]


   
SvaraCitera