Aviseringar
Rensa alla

Carin Jämtin (S) vill införa en muslimsk helgdag


Ämnesstartare

Men Jämtin var ju framme med butlers i tunnelbanan också så det är ju inget man kan ta seriöst.

Helgdagar är irriterande. Orka smälla igen halva stan och banksystemet för att det råkar vara Kristi himmelsfärds dag, eller något annat ingen bryr sig om.


   
SvaraCitera

De kommer ju ta bort en vanlig helgdag då. Så länge de inte tar bort någon sån där som alltid skapar klämdagar å så... så är jag nöjd [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Nej man KAN ju inte ha en helgdag till!! SKA MAN JOBBA EN DAG MINDRE OM ÅRET?? kommer inte på fråga.

Precis, enda anledningen varför de tog bort pingst var ju för att nationaldagen kommer infalla på helger ibland = profit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dem inte riktigt riktiga alla dagar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om det blir som det varit förut. Tror inte S skulle göra något som missgynnar arbetsgivarna om jag ska vara ärlig.

Nej, de gör sällan det det har du rätt i.

framtidstron lever:

Vill du har fler helgdagar i almanackan eller ska någon tas bort?

–Jag tror inte att man kan ha fler. Men det här är en rätt komplicerad fråga, som kräver en egen utredning, säger Carin Jämtin.

Ah, I stand corrected. Då beror det ju mer på vilken dag de tar bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta bort alla religiösa helgdagar och ersätt med dagar då folk vill vara lediga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en sekulärdag skulle vara nice,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Ta bort alla religiösa helgdagar och ärsett med dagar då folk vill vara lediga.

[y]


   
SvaraCitera

rör inte mig.


   
SvaraCitera
time
 time

Jag tycker inte du ska se det här som ett hot mot svenskheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Men Jämtin var ju framme med butlers i tunnelbanan också så det är ju inget man kan ta seriöst.

nej, det vore ju nästan lika korkat som spärrvakter till toaletterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Det finns många trevliga traditioner enligt jämtin, första maj är ett sådant. Men då dom allra flesta är tagna från kristendomen så ger den inte någon rättvis bild över Sverige som ett "heterogent samhälle". vilket utan att behöva förklara saken närmare, inte gillas.

Vore det inte mer logiskt att bara slopa ALLA religiöst betingade högtider i kalendern? Alltså göra det helt neutralt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta bort alla kristna helgdagar och inför (relativt) neutrala sådana istället, som höst/vårdagjämning etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Onödigt förslag, andra minoriteter får inte helgdagar.

Öhm, hört talas om kristi himmelfärd? En 100% kristen högtid trots att bara runt 8% av svenskar är troende kristna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Öhm, hört talas om kristi himmelfärd? En 100% kristen högtid trots att bara runt 8% av svenskar är troende kristna.

Men det blev en helgdag innan kristna blev en minoritet.


   
SvaraCitera