Aviseringar
Rensa alla

Carolin Dahlman - Love coach


Ämnesstartare

amsi: vad är hon utbildad inom? en utbildning är inte en garanti för att man är vettig.

En utbildning garanterar att man gått en utbildning och nej, det behöver inte betyda ngt i sig men hon hittar inte på då det faktiskt fungerar osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: En utbildning garanterar att man gått en utbildning och nej, det behöver inte betyda ngt i sig men hon hittar inte på då det faktiskt fungerar osv.

Man kan utbilda sig till precis vad fasen som helst, det betyder inte att det man utbildar sig till är sant. Till exempel kristen präst. Jaha, han är utbildad, men snackar ren goja för de flesta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: det betyder inte att det man utbildar sig till är sant.

Har inte påstått det och förklarade det i mitt förra inlägg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: En utbildning garanterar att man gått en utbildning och nej, det behöver inte betyda ngt i sig men hon hittar inte på då det faktiskt fungerar osv.

FruLiten: Man kan utbilda sig till precis vad fasen som helst, det betyder inte att det man utbildar sig till är sant. Till exempel kristen präst. Jaha, han är utbildad, men snackar ren goja för de flesta.

Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Trött

Så man kan utbilda sig till att veta vad alla killar vill? Kom igen, det är ju löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon kan ju knappast veta hur alla människor fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Hon kan ju knappast veta hur alla människor fungerar.

........................ :p orkar inte ens svara på det där, sorry

FruLiten: Så man kan utbilda sig till att veta vad alla killar vill? Kom igen, det är ju löjligt.

människan är en produkt av samhället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: människan är en produkt av samhället

människor är också unika och fungerar på olika sätt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: människor är också unika och fungerar på olika sätt

nähe?
Hon säger ju det sj i många utav sina videos. Men när man sätter folk i terapi så utgår man från att generalisera, fungerar det inte på den enskilda patienten går man vidare till nästa metod som kanske fungerar osv.
Tjejer & killar skiljs åt i tidig ålder & uppfostras OFTAST på olika sätt vilket gör att vi OFTAST hanterar olika situationer på olika sätt... Killar går oftare i grupp än tjejer & det gör väl att hemligheter hanteras på annorlunda sätt & att man flyr på olika sätt som tjej/killemen det behöver inte betyda att det är så för 100% av alla... Kanske 60% eller nu för tiden 40% men så länge det fungerar för tillräckligt många så hjälper det och det är det som är hela grejen med hennes prat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: länge det fungerar för tillräckligt många så hjälper det och det är det som är hela grejen med hennes prat.

ah eller så kan man prata med sin partner istället för att lyssna på hennes kanske-stämmer-snack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Tjejer & killar skiljs åt i tidig ålder & uppfostras OFTAST på olika sätt vilket gör att vi OFTAST hanterar olika situationer på olika sätt...

Kan du ge mig exempel 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Kan du ge mig exempel

Hur pojkar & flickor leker i skolan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: ah eller så kan man prata med sin partner istället för att lyssna på hennes kanske-stämmer-snack.

Hon ger tips om att inte vara för klängig, på vilket sätt är du emot det? Du har inte ens kollat igenom hennes videos så snälla, yttra dig inte :S
jag påstår inte att ALLA hon säger stämmer, det spelar ingen roll... Men hon uppmanar till att man ska bete sig som en god medmänniska och det tycker jag är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: Hur pojkar & flickor leker i skolan

Fast nu för tiden betyder inte docka flicka och bil pojke.

debepe: Hon ger tips om att inte vara för klängig, på vilket sätt är du emot det?

för att jag tycker att det är sjukt att någon tror sig kunna sätta människors unika beteenden i fack. Att följa råd av någon som inte ens känner sin partner låter lustigt, är det inte bättre att kommunicera med sin partner? Vet man inte hur man ska bete sig mot sin pojkvän ska man nog inte vara ett par.


   
SvaraCitera
Exner

Galen


   
SvaraCitera