Aviseringar
Rensa alla

Carpe Fucking Diem


Afik
 Afik
Ämnesstartare

Hur lever man i nuet?
Jag ältar jämt framtiden och det förflutna. Sigh.


   
Citera
Ämnesetiketter

Man tänker "kötta!" så fort en möjlighet uppenbarar sig till något, bra eller dåligt. Det är helt enkelt bara att kötta.


   
SvaraCitera

Att leva i nuet är överskattat, att leva i det förflutna eller framtiden likaså.

Det bästa man kan göra är att ta lärdom av det förflutna, värna och framtiden och försöka njuta av vardagen. Personligen tror jag att man gör det genom att göra resor som individ, alltså att våga ta risker, att våga visa vem man är, att våga visa sina svagheter men även våga att inse sina styrkor.

Varje dag är en möjlighet, och varje dag är bortkastad om man inte gör val som kommer stärka ens person och liv. Det kan röra sig om att våga ta kontakt med folk, att våga plugga hårt för att nå sina mål, att våga flytta ifrån sin ort för att hitta något man aldrig funnit eller vad som helst. Så länge man har mål och är medveten om hur man ska försöka nå dem.


   
SvaraCitera

Carpe Diem måste vara "hycklar-mottot" nummer 1. Man är ALLTID påverkad av sitt förflutna, liksom att man ALLTID kommer reflektera över framtiden. 

ALLTID.

Ja, hyckleri i sitt esse.


   
SvaraCitera

Jag fick ett brev av kulturmarxisten för ett tag sedan, och han satte verkligen fingret på hur man gör och varför. Mmm, det var bra för jag behövde det. Kan dock inte förklara själv, tyvärr.


   
SvaraCitera

cancer


   
SvaraCitera

värna om familjen,hitta på spontana saker.Hjärta


   
SvaraCitera
seasaw

walk in to the club like nudlar i håret


   
SvaraCitera