Aviseringar
Rensa alla

Carscapades!


Ämnesstartare

Eftersom vi är ungdomar (jag är väl gränsfall etc, tyst[blush]) så kan vi inte köra bil, och här vill jag samla alla era hårresande berättelser!

Jag har aldrig officiellt varit inblandad i någon registrerad olycka eller skada som krävt försäkringsbolagsinblandning, men det har fan inte vart långt ifrån!

Minns jag körde ganska fort på en landsväg där hemma, och en BMW X5 typ var längre fram på vägen, och skulle göra en vänstersväng in på en mycket mindre enskild väg typ, så han var i princip stillastående på vägbanan.
Naturligvis bör man bromsa in i detta läge men icke! Nubstart släpper knappast på gasen utan kör om istället, totalt jävla livsfarligt [crazy]

En annan gång hade jag precis skrivit högskoleprovet och var på väg hem, lite blött på vägen, och i kurvan in på vägen upp mot kyrkan (av från samma landsväg som innan [blush]) hade jag lite väl hög hastighet, så rattutslaget gjorde marginell skillnad, for rakt ner i åkern, pinsamt [blush]
Dock bodde nån precis intill vägen och hade en Land Rover så han drog upp mej utan problem, och eftersom jag kör volvo så tog ju endast åkermarken skada..

Senaste saken var i somras när jag sommarjobbade, kom in i en rondell skyltad för halt väglag, hade regnat etc. Men sedan när har skyltar nånsin hjälpt en liksom, spela roll [crazy] Så när jag ska följa rondellens kurva, svänger på ratten, händer inte ett skit [crazy] Och det är en ganska stor intersection så det är parallella vägbanor bredvid rondellen osv, och nu är jag på väg rakt ut i en av dem med en fullastad sopbil [badgrin] Hinner ej tänka "shit jag kommer dö" utan endast "shit, ** (arbetsgivaren) kommer sååå döda mej för det här". Som tur är hinner jag återfå grepp på framhjulen, så allt ordnar sej [crazy]
Då vet man att man lever[blush]

så, finns massa fler men de är inte så minnesvärda. Kom ihåg, enligt registret är jag helt clean! [party]


   
Citera
höna

har aldrig krocket eller nåt! har ju inge körkort iofs men har aldrig åkt i en bil som krockat, kört av vägen etcetc[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du vågar ju inte ens ge dej ut när det finns grus på marken [blush]


   
SvaraCitera

en bil körde rakt in en annan bil i en korsning i hög fart


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

du vågar ju inte ens ge dej ut när det finns grus på marken

ska börja övningsköra snart!

ALLA UR VÄGEN DÅ!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

ska börja övningsköra snart!

då kan du inte dricka varje dag![blush]


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

då kan du inte dricka varje dag!

juste fan, kanske ska skita i de då! att övningsköra. kan ju inte skippa mina "dagliga" fyllor!

ne men va dum du e nu tycker ja![sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

ne men va dum du e nu tycker ja![sad]

aw mena de inte +_+ du får slå mej om vi nånsin skulle ses[blush]


   
SvaraCitera
höna

Tickstart:

aw mena de inte +_+ du får slå mej om vi nånsin skulle ses

haha, fint![cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

150km/h + backe + däcksläpp = 1cm ifrån att flyga in i mötande bil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inte varit med om något speciellt, men en dag när jag var på promenad i Rågsved (haha) och gick längs en stor väg, fräste en frääään sportbil i full kareta förbi när ena framdäcket plötsligt lossnade och boinkade iväg.
Som tur var lyckades föraren svänga åt sidan och däcket dödade ingen. (y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha mitt bakdäck har skilt sej från bilen en gång också haha, va för korta muttrar vid navet. Ba kände att nåt hände när jag körde, och bilen kändes mer som en båt, ba wtf..BRAK
som tur (!) var körde jag typ i 30 eller nåt när det hände så blev inga allvarliga konsekvenser..


   
SvaraCitera