Aviseringar
Rensa alla

CCleaner


Ämnesstartare

Som tråden lyder, Har du någonsin haft problem med CCleaner? [crazy]

EDIT:
CCleaner (formerly Crap Cleaner) is a freeware utility used to optimize a user's computer and clean one's registry. It is developed by Piriform and is designed for Microsoft Windows. CCleaner is available in 35 different languages, with more planned to be added.

CCleaner allows the user to remove unused temporary files from Internet browsers and other supported applications along with browsing history, cookies, and AutoComplete form history. It allows for the cleaning of the recycle bin, memory dumps, file fragments, log files, system caches, application data, and various other data. The program also includes a Registry Cleaner to locate and correct problems in the Windows Registry such as missing shared DLLs, unused file extensions and application paths.

CCleaner supports the cleaning of temporary and unneeded files from certain programs, including Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari, Google Chrome, Foxit Reader, Microsoft Office (2000, XP, 2003, 2007), Nero Burning ROM, Java, Windows Live Messenger, ZoneAlarm, Flash Player, QuickTime, VirtualDub, Windows Media Player, 7-Zip, Avira AntiVir, Spybot - Search & Destroy, Windows Registry Editor, eMule, KaZaA, Google Toolbar, Netscape, Adobe Acrobat, WinRAR, WinAce, WinZip, and many more.

CCleaner assists in the uninstallation process by allowing users to uninstall programs from CCleaner itself. In addition, CCleaner also allows the alteration of start-up programs, similar to the Microsoft Windows MSConfig Utility. Users can disable several start-up programs to free up processor speed at start-up.

Orkar inte skriva om de[wink][crazy]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Fernan_king:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Tror aldrig att jag använt det.


   
SvaraCitera

Kan vara en fördel om du berättar vad det är? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Kan vara en fördel om du berättar vad det är? [rolleyes]

Man måste väll veta vad de är för att använda de[wink]
Eller?[chocked]


   
SvaraCitera

Fernan_king:

Man måste väll veta vad de är för att använda de[wink]
Eller?[chocked]

Om du berättar vad det är så kan jag ju pröva det och sen säga om jag får nått problem med det ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera
edroon

Fernan_king:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Ccleaner <3

Robbin:

Kan vara en fördel om du berättar vad det är?

Gratisprogrammet Ccleaner rensar bort onödiga filer och fixar felen som gör datorn instabil.

Tryck på länken nedan så kommer du till idg.se som förklarar vad det är och hur du använder den:
http://www.idg.se/2.1085/1.183458/hoststadning--sa-enkeltgor-du-din-dator-snabba...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Om du berättar vad det är så kan jag ju pröva det och sen säga om jag får nått problem med det ^^

There u go [crazy]


   
SvaraCitera

edroon:

Tryck på länken nedan så kommer du till dig.se som förklarar hur du använder den:

Tackar [smile]


   
SvaraCitera
edroon

Robbin:

Tackar [smile]

you're welcome [bigsmile]


   
SvaraCitera

edroon:

you're welcome [bigsmile]

Har laddat ner och kört en analys.
Fanns 8gb av filer som kunde tas bort(temp osv.) och jag har bara haft denna dator i 3 veckor. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag saknar alternativet nej, jag använder inte skit som rekommenderas av "dubbelt så snabb dator på fem minuter"-guider i Expressen/Aftonbladet/IDG.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

Nej för jag använder inte den skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

"dubbelt så snabb dator på fem minuter"-guider i Expressen/Aftonbladet/IDG.

Så du sitter i registret och tar bort felen själv...?
Då ska du ha ett diplom
Visst går de men tar 110 år...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Eller du kanske använder något annat program? Isf vad?


   
SvaraCitera