Aviseringar
Rensa alla

CD-/Mediaspelare?


Ämnesstartare

*Skapade denna tråd här i stället för att skapa ett inlägg i tråden för "datorrelaterade köp" då jag inte anser att detta är datorrelaterat.

Tja!

Som rubriken lyder funderar jag på att skaffa en cd-/mediaspelare. Men jag vet inte riktigt vad jag ska välja. Syftet är i första hand för musiklagring och uppspelning till högtalarna för att slippa starta datorn när man ska ha igång musik. Sen kanske jag kommer använda den som filmlagrare i framtiden vid ev. tv. Har ett maxpris på 2000kr ink frakt och den får gärna se ganska sjyst ut. DOCK så måste den ha en Coaxial utgång för ljud.

Tack på förhand!


   
Citera

HTPC
Maxpris på 2000!? Vad är du ute efter mojäng egentligen?


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

Tack på förhand!

Är det inte billigare att ta någon gammal stereo där du kan lägga in mp3 skivor?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Åtta

En mediedator är nog din grej, fast du lär inte få någon för 2000.


   
SvaraCitera

Du får väl köpa en beagleboard och en hårddisk till den?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Du får väl köpa en beagleboard och en hårddisk till den?

Varför hårddisk? Bootbar USB-sticka + wlanextension så har du en mediaströmmare istället.

EDIT:
Iofs kanske den där får lite problem att strömma HD och spela upp den samtidigt.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Varför hårddisk? Bootbar USB-sticka + wlanextension så har du en mediaströmmare istället.

Ja det går ju också, "random lagringsutrymme" då [y]


   
SvaraCitera

aristoteles:

Ja det går ju också, "random lagringsutrymme" då [y]

Jag skulle inte kalla wlan+netshare för random lagringsutrymme i första taget iofs.


   
SvaraCitera

Gentlemen:

Jag skulle inte kalla wlan+netshare för random lagringsutrymme i första taget iofs.

Det är lagringsutrymme, och det finns många alternativ, så jag tycker det passade ypperligt.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Maxpris på 2000!? Vad är du ute efter mojäng egentligen?

I första hand bara CD så 2000 är väll inte så lite?

Bajwa:

Är det inte billigare att ta någon gammal stereo där du kan lägga in mp3 skivor?

De gamla vi har saknar Coax

Åtta:

En mediedator är nog din grej, fast du lär inte få någon för 2000.

Har en dator där jag ska ha det men det är mer för att slippa starta den så fort man behöver musik i 10 min...


   
SvaraCitera
Åtta

BigBengtsson:

Har en dator där jag ska ha det men det är mer för att slippa starta den så fort man behöver musik i 10 min...

Tänkte mer en liten mediedator som du kan starta på några sekunder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

existerar cdspelare/cdskivor fortfarande?


   
SvaraCitera

BigBengtsson:

De gamla vi har saknar Coax

coax...googlar...ok en kabel.
Man kan väl köpa det på Clas Ohlson [crazy]


   
SvaraCitera

Bajwa:

Man kan väl köpa det på Clas Ohlson [crazy]

Det måste ju finnas uttag för kablarna att kopplas till också.


   
SvaraCitera