Aviseringar
Rensa alla

Censur på spotify


Ämnesstartare

Jag var till början skeptisk mot Spotify.

De har inte ett så stort utbud på just den musiken jag gillade, de har reklamavbrott ifall man inte är en betalande medlem och sökmetoderna är aningen begränsade (anser jag).

Men visst, det är enkelt, tillgängligt och utbudet på allmän musik är faktiskt rätt bra. Jag adopterade det helt enkelt och använder det nu ofta när jag inte vill vara pirat.

Men för drygt 10 minuter sedan tappade en stor del av mitt förtroende för tjänsten.

Lyssna här på låten 100 Miles and Runnin' av N.W.A som tydliggör vad jag menar:

http://open.spotify.com/track/2963QA11n51pEz8t2l6q1B

DET ÄR INTE ENS BRA CENSURERAT

Jag kan förstå processen med att censurera. För att kanaler så som MTV som har så otroligt många målgrupper så är det ett nödvändigt ont för dem ifall de ska kunna sända materialet ö h t, särskilt under prime time.

Men spotify? Hur fan tänker de som? Det är inte som att den som aktivt lyssnar på N.W.A är en överkänslig och neurotisk församlingspastor från Trosa.

Nu är jag inte särskilt påläst kring hur styrelsecirklarna för spotify ser ut, men det måste ganska nyligen ha blivit ett radikalt maktbyte, eftersom jag har haft flera N.W.A och Dizzee Rascal-låtar i min playlist och jag har inte fram tills nu hört någon som helst censur i låtarna.

Vad fan är det som händer?

Dold text: Jag tycker det är lite lustigt hur det är okej att säga "nigga/nigger" i låtarna, men inte "fuck"


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har börjat bojkotta spotify på sista tiden. Älskar musik för mycket för att få den avbruten av reklam för basshunter eller vad fan som helst. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

basshunter

"You didn't turn the volume down or something?"

Beviset på att han vet hur mycket han suger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Beviset på att han vet hur mycket han suger.

[shake][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ville strypa nån när Wu-Tang Clans Iron Flag bara fanns censurerat. Dock har de kirrat en explicitversion också nu! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ISTHATSO:

Jag ville strypa nån när Wu-Tang Clans Iron Flag bara fanns censurerat. Dock har de kirrat en explicitversion också nu! [smile]

Jag tycker inte att någon censur på spotify är okej, inte ens på musik jag inte gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis spotify, ni har effektivt uppmuntrat ett stort antal av era användare till att bli pirater igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jag tycker inte att någon censur på spotify är okej, inte ens på musik jag inte gillar.

Jag tycker det är helt okej att erbjuda både och, men för oss som inte har dåliga hjärtan är det ju förjävligt att behöva lyssna censurerat material. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify censurerar inte. Det är låten som är censurerad i det albumet. Det finns andra releaser av den låten uppe. Lyssna på någon utav dom istället, där de inte är censurerade.

Stop being a fucking retard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Stop being a fucking retard.

Det är du som är mentalt handikappad tyvärr.

Jag har inte sagt att all musik på Spotify har blivit censurerad, men den här låten var inte censurerad tidigare, den är det nu. Detsamma gäller för den här låten:

http://open.spotify.com/track/23BepWZFLBRQRiiiwGBSJc

01:03

Det som alla av de censurerade låtarna jag hittat har gemensamt är dock att de alla är sådana som går att köpa.

Om du hade använt dig av hjärnan då och då istället för att spy ut kommentarer hade du kunnat argumentera bättre.


   
SvaraCitera

fistforfight:

Älskar musik för mycket för att få den avbruten av reklam för basshunter eller vad fan som helst.

älskar den för mycket för att betala för den också eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

"You didn't turn the volume down or something?"

Beviset på att han vet hur mycket han suger.

Och hur lite han vet om Spotify. Eller ja, man kan ju skruva ner volymen lite när det kommer reklam, men jag var "girig" vid ett tillfälle och vred ner volymen helt, big misstake! När jag vred upp igen fortsate reklamen 🙁 Fast man lär ju av sina misstag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mICHE:

älskar den för mycket för att betala för den också eller?

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

efter jag märkt att alla bob dylan låtar förutom en sketen cd är borta har jag bojkottat spotify, men det finns mycket jazz & blues som var bra.

men det går att få på annat håll och utan reklam...


   
SvaraCitera

fistforfight:

Nej.

isåfall kan du köpa premium, då slipper man reklam


   
SvaraCitera