Aviseringar
Rensa alla

Censur på spotify


Ämnesstartare

mICHE:

isåfall kan du köpa premium, då slipper man reklam

Man stöttar fortfarande ett företag som besudlar musik för den stora massan. En extrem pararell: om ett företag tillverkar en billig tröja som görs av Asiatiska slavarbetare och en dyr tröja som görs av välavlönade Svenska arbetare, även om jag köper den dyrare tröjan så stöder jag ett ont företag.

Kort sagt: Jag köper hellre vanliga skivor. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äsh ja nöjer mig me youtube downloader


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Jag kan förstå processen med att censurera. För att kanaler så som MTV som har så otroligt många målgrupper så är det ett nödvändigt ont för dem ifall de ska kunna sända materialet ö h t, särskilt under prime time.

Jag förstår inte censuren ändå, hjur man än gör kommer ungarna ändå höra orden förr eller senare.


   
SvaraCitera

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

basshunter

bajshunter [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Damageplan - Fuck You är censurerad den med. Står till och med att den är editerad. Pantera - Fucking Hostile är det dock inte!

Och det är INTE en officiell version, utan det är som de på Spotify har censurerat.


   
SvaraCitera

det sägs att spotify inte kommer finnas nästa år pga av att folk inte köper premium eller köper låtar. spotify betalar en viss summa varje gång en låt spelas upp. därför tycker jag att de ska pumpa in så mycket reklam som möjligt
http://open.spotify.com/track/7L​L40F6YdZgeiQ6en1c7Lkhttp://open.spotify.com/track/2cJz1loJp5EZM6shmQpLZ N" target="_blank"> http://open.spotify.com/track/1pKYYY0dkg23sQQXi0Q5zNhttp://open.spotify.com/trac...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig använt Spotify och tänker inte göra det heller. Förstår inte varför folk slutade ladda ner bara pga IPRED när det är lika harmlöst som en död fluga.


   
SvaraCitera

Uranus:

Har al

ur-anus hahaha[bigcheers][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bugatti:

ur-anus hahaha[bigcheers][party]

Det där börjar bli ganska gammalt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Har aldrig använt Spotify och tänker inte göra det heller. Förstår inte varför folk slutade ladda ner bara pga IPRED när det är lika harmlöst som en död fluga.

spotify är ju en kanontjänst. använder det hela tiden, try before buy/download liksom.

torrents suger oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

spotify är ju en kanontjänst. använder det hela tiden, try before buy/download liksom.

Nej tack, jag föredrar att lyssna på musik utan reklamavbrott.

Sen tvivlar jag på att Spotify har den musik som jag generellt lyssnar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Nej tack, jag föredrar att lyssna på musik utan reklamavbrott.

att betala ynka 99 spänn i månaden är ju ingenting för ett stort utbud.

Uranus:

Sen tvivlar jag på att Spotify har den musik som jag generellt lyssnar på.

eftersom dem går efter skivbolag så har dem ju mycket underground artister också, en hel del avant garde och experimentellt etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

att betala ynka 99 spänn i månaden är ju ingenting för ett stort utbud.

Eller så betalar jag ingenting och fortsätter använda mina hederliga gamla torrents.

kudde:

eftersom dem går efter skivbolag så har dem ju mycket underground artister också, en hel del avant garde och experimentellt etc.

De har mest mainstreammusik, som man hör på radion. Eftersom trackers innehåller både skivbolagsmusik och icke-skivbolagsmusik så vill jag påstå att utbudet är större på trackers.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Eller så betalar jag ingenting och fortsätter använda mina hederliga gamla torrents.

jao, fast torrents är ganska fail ibland. men det är även spotify, meh, vilket kasst argument från min sida. hah.

Uranus:

De har mest mainstreammusik, som man hör på radion.

det kan jag inte hålla med om. självklart har de mainstreammusik, men de har även mycket indiesaker, antagligen för att indiebolag inte är lika giriga som sony BMG. samt att deras utbud växer oerhört mycket för var dag som går.

Uranus:

Eftersom trackers innehåller både skivbolagsmusik och icke-skivbolagsmusik så vill jag påstå att utbudet är större på trackers.

fast, trackers innehåller mestadels saker majoriteten vill ha, oftast mainstreamsaker. har börjat använda torrents allt mindre då det inte finns seeders eller ens det jag vill ha tillgängligt. bloggar ftw.

sedan finns det ju speciella trackers som har undergroundsaker också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

jao, fast torrents är ganska fail ibland. men det är även spotify, meh, vilket kasst argument från min sida. hah.

Jag har inte haft några problem med torrents iaf.

kudde:

det kan jag inte hålla med om. självklart har de mainstreammusik, men de har även mycket indiesaker, antagligen för att indiebolag inte är lika giriga som sony BMG. samt att deras utbud växer oerhört mycket för var dag som går.

Tja, tror ändå inte de har så mycket "udda" grejer. Plus att man inte kan överföra låtarna till hårddisken, vilket är ännu en nackdel.

kudde:

fast, trackers innehåller mestadels saker majoriteten vill ha, oftast mainstreamsaker. har börjat använda torrents allt mindre då det inte finns seeders eller ens det jag vill ha tillgängligt. bloggar ftw.

Jag brukar inte ha problem med seeders eller att hitta det jag är ute efter. Åtminstone inte vad gäller musik.


   
SvaraCitera