Aviseringar
Rensa alla

censurering i bloggar


Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Du vet väl om att om det tar längre än 20 (eller om det är 30) minuter att skriva ett inlägg så hamnar du på startsidan när du trycker på spara, och inlägget publiceras inte någonstans. Det har inte med censuren att göra, utan bara att det tagit för lång tid.

Jaha, då fattar jag! Nåja, då får vi prata om bara att det inte hamnar på användarbloggar istället då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kände inte alls till det här. Gillar nog inte den här grejen egentligen, iaf inte när om det är så vanliga ord som "tjock" och "mat".


   
SvaraCitera

Censur är aldrig bra enligt mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med, ÄSbloggarna finns ju ändå kvar i vilket fall som helst.

Sjukt dåligt med censurering.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den formen av censur känns oflytigt, men det är svårt att få bukt med ÄS-bloggarna. Det finns, vad det verkar, väldigt många som använder Ungdomar.se som en ätstörningsoas.

Det är givetvis lite tråkigt.

Men det enda alternativet vore ju att sätta in moderatorer som enbart arbetar med att läsa igenom bloggar. Jag tvivlar på att någon vill sitta hela dagarna och göra det utan kompensation. Då återstår bara detta något sämre sätt att åtminstone försöka hålla nere ÄS-bloggandet lite genom att göra det till a pain in the ass för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UnclePadda:

Men det enda alternativet vore ju att sätta in moderatorer som enbart arbetar med att läsa igenom bloggar.

det finns det väl folk som gör ändå, egentligen. Jag menar, jag till exempel försöker aktivt undvika att läsa ÄS-bloggar, men trillar ändå över en hel del (det är ju till exempel äs-stammisar som brukar dominera topplistan) av dem. Om då en person som finner ett måttligt intresse i att läsa, eller hata, dessa på ett objektivt plan faktiskt fick någon slags makt i det hela...

Eller kanske att man gör en anmälningsfunktion. För det tycks ju ändå vara ett antal som rentav stör sig på äs-bloggarna, och kanske skulle gå med på att lägga en stund av sin dag (inte varje, utan bara när de har tråkigt och vill rage:a) på att just anmäla lite bloggar.

Pain in the ass för dem, visst. Men efter första gången kommer de ju ha koll på hur de ska göra, så det blir mer en pain in the ass för någon som skriver ett tre mil långt inlägg som är någorlunda seriöst, och sedan måste söka upp de förbjudna orden för att få den bloggen på senaste-listan. Jag tror mest det här kan få folk som vill skriva normala bloggar att välja ett annat ställe att publicera sina grejor på, vilket lämnar ungdomar.se med.. Just det, äs-bloggar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Jag menar, jag till exempel försöker aktivt undvika att läsa ÄS-bloggar, men trillar ändå över en hel del (det är ju till exempel äs-stammisar som brukar dominera topplistan) av dem.

Ingen av våra nuvarande mods är jättebloggläsare, vad jag vet. Lite synd ändå.

standby:

Eller kanske att man gör en anmälningsfunktion.

Det finns redan... Kolla efter en liten trekant med ett utropstecken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Ingen av våra nuvarande mods är jättebloggläsare, vad jag vet. Lite synd ändå.

näe, men ni letar ju efter nya... Kanske kan vara nåt att leta efter, tänkte jag.

Stringburka:

Det finns redan... Kolla efter en liten trekant med ett utropstecken.

Ja, kan man använda den att rapportera äs-bloggar utan att reta gallfeber på nån mod..?

Ledsen att jag är tramsig, men just bloggdelen här känns som att den hamnat i skymundan och liksom förfallit utan att nån ens orkar bry sig. Vill bara väcka lite liv och se om det finns någon vilja att fixa det ens, eller om det ska vara som det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Ja, kan man använda den att rapportera äs-bloggar utan att reta gallfeber på nån mod..?

ja självklart, det anmälningsknappen är till för. vi kan inte läsa alla bloggar så man uppskattar självklart när bloggar anmäls som bryter mot reglerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Ja, kan man använda den att rapportera äs-bloggar utan att reta gallfeber på nån mod..?

JA! Snälla gör det! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera