Aviseringar
Rensa alla

centerns ungdom vill avskaffa sexköpslagen


God Konsument:

Mjo sant, det är ju trots allt många som väljer att sälja sin kropp trots att de har full ekonomisk trygghet och har många andra alternativ...

Japp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det var ju faktiskt inte helt hjärndöda argument hon hade.. Tror jag kan ha bytt åsikt ang. ämnet..

Hon slänger sig med en massa skit och väljer förstås selektivt vad hon vill lyfta fram... Faktum är att den svenska sexköpslagen är en succé.

Island och Norge har följt efter oss, efter att det visat sig att sexköpslagen fungerar. Detta kan man observera i en rapport som Skottlands parlament beställde i samband med att man ville veta hur man skulle ta itu med prostitutionen.

Sägas bör att inte bara sexhandeln minskat med sexköpslagen, utan även våldtäkterna och drogmissbruket.

Stringburka:

Jag tror faktiskt att jag i viss mån håller med.

NEMO:

håller med , har gjort länge

Vilket inte är en god grundad åsikt. Beroende på vad man vill åstadkomma förstås. Om man vill ha ökat antal våldtäkter, drogmissbruk och prostituerade, liksom trafficking bör sexköpslagen avskffas. Annars inte.

Alternativt förbjuder man också försäljning av sex.
Det vore bättre tycker jag personligen.


   
SvaraCitera

minutz3:

utan även våldtäkterna

Så..svårare att köpa sex --> Mindre våldtäkt?

Does not compute, borde väl vara motsatt effekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Sägas bör att inte bara sexhandeln minskat med sexköpslagen, utan även våldtäkterna och drogmissbruket.

Eh, nej. Det vet du är en lögn.

minutz3:

Om man vill ha ökat antal våldtäkter, drogmissbruk och prostituerade, liksom trafficking bör sexköpslagen avskffas. Annars inte.

Absurt påstående, då det inte stämmer överens med verkligheten.

Seriöst, är du så förbannat moraliskt påverkad av det här så att du måste hitta på lögner för att rättfärdiga dig själv?

En av de få hållbara argument som finns mot sexköp är om man själv anser att sexsäljare ska få så dåliga rättigheter som möjligt (dvs. genom att på olika sätt tvinga in dem nära olagligheter).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Så..svårare att köpa sex --> Mindre våldtäkt?

Does not compute, borde väl vara motsatt effekt?

Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:
"​Evidence Received for
Prostitution Tolerance Zones (Scotland) Bill Stage 1

Metropolitan University"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Eh, nej. Det vet du är en lögn.

minutz3:

Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:
"​E​vidence Received for
Prostitution Tolerance Zones (Scotland) Bill Stage 1

Metropolitan University"


   
SvaraCitera

God Konsument:

Hoppas att de allihop får ett sjukt jobbigt liv och en totalt fuckad ekonomi så att de tvingas till att sälja sina kroppar av ren desperation.

Om alternativet är att de tvingas sälja sina kroppar av ren desperation under ljusskygga förhållanden, rädda att farbror blå ska komma och plocka bort deras sista inkomst, ja då måste jag nog säga att jag föredrar det första.

minutz3:

Sägas bör att inte bara sexhandeln minskat med sexköpslagen, utan även våldtäkterna och drogmissbruket.

Jämfört med vad? Troligen jämfört med den tidigare situationen där både säljande part och köpande part var brottslingar.

Att våldtäkterna skulle vara lägre i en situation där prostituerade tvingas leta kunder på ljusskygga internetfora än i en där det hela kan försigkomma under sånär ordnade former har jag svårt att tro. Att prostitutionen skulle gå upp om den legaliserades kan jag tänka mig, men har svårt att se att våldtäkterna skulle göra det. Har du någon källa eller så?


   
SvaraCitera

minutz3:

Faktum är att den svenska sexköpslagen är en succé.

Källa?

minutz3:

Island och Norge har följt efter oss, efter att det visat sig att sexköpslagen fungerar. Detta kan man observera i en rapport som Skottlands parlament beställde i samband med att man ville veta hur man skulle ta itu med prostitutionen.

Källa?

minutz3:

Sägas bör att inte bara sexhandeln minskat med sexköpslagen, utan även våldtäkterna och drogmissbruket.

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Har du någon källa eller så?

Jonnybravo91:

Källa?

minutz3:

Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:
​"​E​vidence Received for
Prostitution Tolerance Zones (Scotland) Bill Stage 1

Metropolitan University"


   
SvaraCitera

minutz3:

Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:
"​Evidence Received for
Prostitution Tolerance Zones (Scotland) Bill Stage 1

Metropolitan University"

Nej, jag har tyvärr inte så stort intresse. Kan du förklara lite kortfattat hur det kommer sig att våldtäkter ökar när det finns ett lättillgängligt alternativ?


   
SvaraCitera

minutz3:

Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:

Intressant, ögnade igenom den och ska läsa ordentligt i morgon.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Kan du förklara lite kortfattat hur det kommer sig att våldtäkter ökar när det finns ett lättillgängligt alternativ?

Vad jag som snabbast läste stod inte någon förklaring till varför, utan bara att det fanns saker som tydde på att de gjort det.

"Furthermore, legalisation has not reduced street prostitution. There has been a significant increase in street prostitution in Victoria, especially in St Kilda, along with increased levels of rape and violence."

Dock ska sägas att hela studien tycks vinklad redan från början, i själva formuleringarna och så. Vet inte om det påverkat innehållet eller om jag bara inbillar mig dock.


   
SvaraCitera

minutz3:

minutz3: Du kan läsa hela rapporten (som jag gjorde) på 63 sidor:
​"​E​vidence Received for
Prostitution Tolerance Zones (Scotland) Bill Stage 1

Metropolitan University"

Har du aldrig gått i skolan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Kan du förklara lite kortfattat hur det kommer sig att våldtäkter ökar när det finns ett lättillgängligt alternativ?

Finns ingen riktig förklaring, men detta är inte bara på ett ställe, utan flera ställen man märkt av detta, att våldet ökar i och med att man legaliserade prostitution i Holland/Nederländerna och delstaten Victoria i Australien, liksom andra grova brott (droger, osv.).

I hela studien som omfattar flera länder - över flera kontinenter - så framkommer det bland annat att 73% fått utstå fysiskt våld och 62% har blivit våldtagna sedan de "kom in" i prostitutionen...

Jonnybravo91:

Har du aldrig gått i skolan?

Vad menar du?


   
SvaraCitera

Åh, hoppas. Längtar redan till den dagen då jag kan bli av med min oskuld[cute]


   
SvaraCitera