Aviseringar
Rensa alla

Centerpartiet vill öppna Sveriges gränser helt


Ämnesstartare

Vad tycker ni om Centerpartiets förslag på att öppna Sverige helt och hållet för invandring?
Ser ni några problem med det eller är det helt ok?

Jag blir iallafall förbannad, gissar på tillfällig IQ-brist från Centerns sida.


   
Citera
Ämnesstartare

Helt rätt, sluta vara såna jävla fjantar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir nog inte så bra i längden, tror jag. Även om det borde vara så över hela världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EbbaPersson:

Jag blir iallafall förbannad, gissar på tillfällig IQ-brist från Centerns sida.

varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan inte fatta hur man kan prata om att det behövs invandrare för arbete när det finns en arbetslöshet på 7-8% i sverige. Man måste ju se till att lösa alla problem som redan finns innan man kan ta in fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grundtanken är helt rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

varför

Eftersom att det går inte att komma undan det faktum att det Dold text: skapas problem i ett land med för stor invandring. Det har inget att göra med "den svenska identiteten" och "bevara vår kultur"-skiten som SD babblar om, utan helt enkelt att vi för tillfället inte har nog med resurser att släppa in för många invandrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får damp på att jag jag alltid råkar trycka på "dold text" istället för "fet stil", åh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker alla länder borde göra på det viset!! Hela världen borde vara ett och samma land med olika stater förresten. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Grundtanken är helt rätt.

Så du anser att det inte skulle uppstå problem att öppna Sveriges gränser så som det ser ut idag? eller menar du ifrån ett moraliskt perspektiv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Tycker alla länder borde göra på det viset!! Hela världen borde vara ett och samma land med olika stater förresten.

kaoz.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EbbaPersson:

kaoz.

Hur då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Hur då?

Gillar tanken. Men menar att det skulle bli lite svårt att exempelvis förena USA med Östeuropa bara sådär över en natt (;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EbbaPersson:

Så du anser att det inte skulle uppstå problem att öppna Sveriges gränser så som det ser ut idag? eller menar du ifrån ett moraliskt perspektiv?

Menar att tanken är rätt, sen om det är bra vet jag inte riktigt, är för oinsatt (liksom antagligen 99% av befolkning är) för att avgöra sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EbbaPersson:

. Men menar att det skulle bli lite svårt att exempelvis förena USA med Östeuropa bara sådär över en natt (;

Klart det inte sker över en natt.. Det gör inget.. Men inte så jävla mycket hade ju behövts ändras.. Europa hade förblivit en stat med egna regler osv. [crazy]


   
SvaraCitera