Aviseringar
Rensa alla

Centrala studiestödsnämnden


Ämnesstartare

Har ni någon aning om/erfarenheter när det gäller att få CSN när man har fuckat upp innan när man har pluggat? Dvs fått för hög frånvaro och därför blivit skyldig att betala tillbaka osv.

Trots att man betalat tillbaka alla skulder, kan det vara problem att få CSN igen? Berätta!


   
Citera

Jag missade ett helt år som jag inte tog igen (varken skuld- eller poängmässigt) men blev ändå beviljad nytt studiestöd efter att ha skickat in ett personligt brev och ett sjukintyg. Tyvärr kommer jag faila nu igen, men ändå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Vad snuskig du har blivit da!111

Jag vet, deprimerande.

Schism:

Jag missade ett helt år som jag inte tog igen (varken skuld- eller poängmässigt) men blev ändå beviljad nytt studiestöd efter att ha skickat in ett personligt brev och ett sjukintyg. Tyvärr kommer jag faila nu igen, men ändå!

Vad menar du? Du fick CSN men gick inte i skolan på ett år elr vadvadvad


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Du fick CSN men gick inte i skolan på ett år elr vadvadvad

Jag började på universitetet.

Hoppade av.

Jag började plugga distans.

Orkade inte.

Jag började plugga på universitetet igen.

Hoppade av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj, man får visst inte skriva snuskiga saker om det inte tillhör CSN. Ursäkta, ÅTTA. Försökte bara få igång tråden i samma våglängd som vissa på UM, då kanske den blev mer intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Hoppade av.

Schism:

Hoppade av.

Men vad har det med CSN att göra, menar du?


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag vet, deprimerande.

snuskig avatar du har oxo


   
SvaraCitera

är det högskolenivå du pratar om eller?

vet inte vad som gäller om man betalat tillbaka, bör nog stå på deras hemsida någon stans, annars är det nog bättre att fråga dom[cute]
men när jag sökte sist hade jag typ 0.5 hp ifrån vad jag skulle ha egentligen, men de beviljade det ändå[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

snuskig avatar du har oxo

Akta så att inte du också får en varning... CSN är allvarliga grejor. Du får inte skoja här.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Akta så att inte du också får en varning... CSN är allvarliga grejor. Du får inte skoja här.

Skojar inte [no-no]


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Men vad har det med CSN att göra, menar du?

asså ja fick csn pengar hela tiden eller ja vet inte va du frågade men ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

är det högskolenivå du pratar om eller?

Spelar det någon roll? Det är komvux, gymnasienivå. Jag pluggade i våras och sket i kanske tre lektioner och var dum nog att inte säga något men fick pengar för det ändå. Alltså fick jag krav att betala tillbaka (relativt mycket kan jag säga). Och jag betalade tillbaka vartenda öre, tycker därför inte det borde vara något problem men jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

asså ja fick csn pengar hela tiden eller ja vet inte va du frågade men ok

BLODÅDRA:

Jag pluggade i våras och sket i kanske tre lektioner och var dum nog att inte säga något men fick pengar för det ändå.


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Spelar det någon roll? Det är komvux, gymnasienivå. Jag pluggade i våras och sket i kanske tre lektioner och var dum nog att inte säga något men fick pengar för det ändå. Alltså fick jag krav att betala tillbaka (relativt mycket kan jag säga). Och jag betalade tillbaka vartenda öre, tycker därför inte det borde vara något problem men jag vet inte.

fråga dom istället för att fråga oss. får nog bättre svar då 🙂


   
SvaraCitera

BLODÅDRA:

Jag pluggade i våras och sket i kanske tre lektioner och var dum nog att inte säga något men fick pengar för det ändå.

Sket du i tre lektioner i rad i samma ämne?
Annars är det jävligt konstigt att du skulle bli återbetalningsskyldig för att du missade tre lektioner.


   
SvaraCitera