Aviseringar
Rensa alla

Cerazette?


Joseine:

kom till stor nytta [y]

Alltid


   
SvaraCitera

Joseine:

Jag ska börja med att ta cerazette nu i veckan. Tänkte bara kolla vad ni får för biverkningar?
]Det är säkert mycket olika, tagit neovletta innan och det enda jag är orolig för är hur mensen blir, vissa får ingen alls men dom klagar på annat istället. Och vissa är jättenöjda. Men ni som tar eller har tagit cerazette, vad tyckte ni?

Jag åt cerazette i fyra månader, ingen mens ganska skönt men gick upp i vikt 6-7 kg på dom fyra månaderna fick MASSOR med finnar. Jag var HELA sötsugen när jag åt cerazett och åt massor med godis/fika och sånt kanske därför jag gick upp i vikt. Dessutom fick jag större bröst. Jag bytte och äter nu neovletta. Har inte haft så mkt biverkningar än att jag har ett värre humör och gråter lättare. Tidigare innan åt jag yasinelle som jag blev deprimerad av.. barnmorskan tyckte att jag skulle prova yasminelle igen och frågade "var det evrkligen pillrena du blev deppig av" och jag sa att jag ville aldrig må så igen. Låg bara hela dagarna kände mig aldrig glad låg bara hemma och deppade.


   
SvaraCitera

Ewelajna:

Jag var HELA sötsugen

Jag var hela tiden sötsugen skulle det stå.. [wink]


   
SvaraCitera

Joseine:

Tänkte bara kolla vad ni får för biverkningar?

Svullen mage och orgelbundna blödningar, mycket mindre blod än vanligt. Nu har jag inte alls haft mens på 1½ månad.. Jag har ingen mensvärk längre så det är ju bra.


   
SvaraCitera

Jag har haft i två månader och blödigt nästan nonstop, även fet hy.
Ska köra ca en månad till sen byter jag nog till P-stav eller något sådant[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar, men nu har jag lagt ner med cerazette. Gick ner flera kilon av dom, och det är inte alls vad jag behövde. Hade mensvärk hela tiden men ingen mens knappt. Huvudvärken minskade också, fast det är det inte värt ifall jag går ner i vikt när jag försöker gå upp! [smile]


   
SvaraCitera

Joseine:

biverkningar

gick upp i vikt, småblödningar.. men annars skit bra[y]


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

bild

Haha[bigsmile]


   
SvaraCitera

jag hade ont i huvet ofta och mens i tre månader...jag byttr TILL neovletta istället [crazy] men alla är ju unika hoppas dom funkar för dej!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera