Aviseringar
Rensa alla

Cerazette bra för ngn!?


Ämnesstartare

I princip alla trådar jag läser så har alla haft "otur" med sina Cerazette, t.ex mens konstant i 3 månader, viktökning och humörsvängingar.. är det NÅGON som det INTE vatt så för? Ska snat börja med dom, men börjar ju fan bli orolig, låter ju inte speciellt roligt 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

?????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stffe:

är det NÅGON som det INTE vatt så för?

Jag fick några enstaka mellanblödningar, men nu är det
hur bra som helst! Min mens har försvunnit helt.
Min mens som jag fick första månaden efter att jag börjat
med mina p-piller varade dock i 8 dagar (hade i vanliga fall 5)
men då hade man bara lite mens hela tiden.
Var inte orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gött attNÅGON inte har haft de så illa 😉 Några andra biverkningar då? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har käkat cerazette i ca 1,5 månad nu. Tog första pillret första dagen på mensen och sen hade jag uppehåll i ca 2 veckor. Hade sedan ganska kraftiga blödningar i ytterligare 2 veckor, men nu är min mens nästan borta. Brukar ha lite mellan 12.00-18.00 då det räcker med ett trosskydd.

However så svimmade jag igår, och min mamma tror att det beror på blodbrist. Har ju faktiskt haft mens i en månad nu, men jag tror inte det är så farligt. Om jag inte får ytterligare ett svimningsanfall skiter jag nog i att kontakta UM.

Men annars inga viktuppgångar eller minskad sexlust. Min syster mådde dock illa av Cerazette.


   
SvaraCitera

Funkar helt okej för mig.
Får väl någon liten blödning ibland, oftast om jag glömmer mitt piller och tar den några timmar senare. Men om jag tar den regelbundet så får jag inga.
Annars så kanske man kan märka på humöret, men det vet jag inte säkert om det beror på pillerna, det kan gå upp o ner.
Lite viktökning men det kan även bero på att jag tränade inte lika mkt som innan.

Annars är den bra tycker jag![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gött! 😀 Fortfarande inte börjar med dom, väntar o väntar på mensen xP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gött! 😀 Fortfarande inte börjar med dom, väntar o väntar på mensen xP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, börjat med de små tabletterna nu. Inte en enda biverkning vad jag märkt förutom att de kmr små små droppar blod 🙁 Så kan väll säga att mensen inte tagig slut än.. Inte så störande egentligen.. ngn som vatt med om liknande blödningar ?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera