Aviseringar
Rensa alla

Cerazette,när?


Ämnesstartare

Har hört en hel del skit om cerazette och blödningar och undrar nu när jag själv bytt när ni fick mens. Väldigt många påstår att dom har mens 24/7 och då undrar jag om ni fick den direkt när ni började eller om den konstanta blödningen kom efterhand. Väntar spänt på om jag blir en av dom lyckligt lottade eller en av dom "straffade" >___< .

Fick ni blödningar direkt?

EDIT:Glömde att d finns ett speciellt forum för detta >___<.


   
Citera
Ämnesstartare

beror på om du syndat eller ej [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*bumpar* Seriösa svar helst


   
SvaraCitera
blum
 blum

Tråden flyttad från Forum PLUS/Kroppen och Sjukdomar


   
SvaraCitera

Tözen:

Har hört en hel del skit om cerazette och blödningar och undrar nu när jag själv bytt när ni fick mens. Väldigt många påstår att dom har mens 24/7 och då undrar jag om ni fick

Min mens har gått bort helt 😀 från första dagen jag tog den..dock får jag lite småblödningar någon gång ibland fast det är absolut inte mycket! Så än så länge är jag nöjd, plus att jag tycker jag har fått mindre sötsug.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stepfordb:

Min mens har gått bort helt 😀 från första dagen jag tog den..dock får jag lite småblödningar någon gång ibland fast det är absolut inte mycket! Så än så länge är jag nöjd, plus att jag tycker jag har fått mindre sötsug.

lite sent asså,fick mens en vecka efter min andra[n]väntar nu spänt på att den ska sluta helt och försvinna.[sad]
Sötsug vet jag inget om,men matlusten har vart borta nån dag sådär ibland.Eller,jag är ashungrig men jag har bara ingen lust.[tard]
Fick du finnar av dom?


   
SvaraCitera

Tözen:

lite sent asså,fick mens en vecka efter min andraväntar nu spänt på att den ska sluta helt och försvinna

Ja du får verkligen hoppas det, jobbigt att ha mens hela tiden för i allafall jag personligen tycker inte att det är så himla mysigt att ha sex då >< Så då blir det ju ändå att man avstår ett tag ;p
Ja alltså jag har inte fått någon dålig hy men jag har inte haft cerazette så länge heller men jag har inte märkt någon skillnad 🙂 Men det är ju individuellt..Men det är mitt första p-piller jag tar och än så länge är jag nöjd. Ja jag känner samma sak att jag inte har sån större matlust men ja så äre iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stepfordb:

Ja alltså jag har inte fått någon dålig hy men jag har inte haft cerazette

jaha,jag fick finnar efter nåra piller,men då har jag haft kombinerade innan,utan NÅRA problem alls,men va tvungen att byta.[sad]dock börjar dom försvinna,så d kanske va övergången av hormoner som gjorde d.[n]

stepfordb:

Men det är ju individuellt..

VET![rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo jag äter ju Cerazette och efter tre veckor eller nåt började jag blöda. Sedan dess har jag i princip haft bruna flytningar i två månader.
Fick nog av det och gick in o läste att man kan slippa det om man slaviskt tar dom samma tid varje dag (vilket jag inte gjort) så jag började göra det häromveckan och fick min första mens. [confused]
Nu har jag haft bruna flytningar i några dagar igen... hoppas fan det går över snart, annars slutar jag.

Annars har jag inte haft några jobbiga biverkningar direkt. Ytterst lite humörsvängningar i sådana fall, + kanske gått upp två kilon vilket ändå inte märks på min kropp..

Dock tror jag att sexlusten gått ner, den är fortfarande där men är inte sugen varje dag som jag kunde vara innan. Fy. [n] Kan ju bero på annat också, men man vill ju gärna skylla på pillrena...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera