Aviseringar
Rensa alla

CG supervisor


Ämnesstartare

Hallå där! [smile]

Snart är det dags för mig att söka till eftergymnasial utbildning! Den jobposition jag vill sträva efter är alltså "CG supervisor".

Jag är ganska säker på att jag vill gå på en 3D utbildning som jag tycker passar mig. Dock så undrar jag, eftersom man måste ha en bred kunskap inom "Motion Graphics" för att kunna få ett jobb som "CG supervisor" så funderar jag på om det är någon bra utbildning som man ska gå, och om ja, borde man gå något sånt innan eller efter?

Tack och hej [smile]


   
Citera

Tror du inte kommer bli någon CG Supervisor. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Tror du inte kommer bli någon CG Supervisor

Men oooooooooom? [cute]


   
SvaraCitera
Åtta

Det finns massor med utbildningar inom 3D-modellering och liknande digitalt skapande. Exempel från universitetet jag går på. Dock kommer du inte att bli någon "CG Supervisor" (vad fan är det ens? [rolleyes]).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

(vad fan är det ens? ).

Det är en job position inom 3D industrin. Då man är.. man kan säga att man är högsta hönset för 3D avdelningen på en film 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

Carebear:

Då man är.. man kan säga att man är högsta hönset för 3D avdelningen på en film 🙂

Men tror du på fullaste allvar att du utbildar dig till en sådan position? Det är en position som du kanske kan uppnå efter år inom andra positioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Men tror du på fullaste allvar att du utbildar dig till en sådan position? Det är en position som du kanske kan uppnå efter år inom andra positioner.

Nej, jag tror absolut inte att det är något man får gratis...

Men när man väl fortfarande studerar, att ta sådana kurser som senare skulle gynna en för en sådan position. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carebear:

Det är en job position inom 3D industrin.

Läs en utbildning som gör dig svinduktig på 3Dskapande, skaffa ett jobb, var bäst på jobbet. Vips så har du din position efter x antal år.


   
SvaraCitera