Aviseringar
Rensa alla

chatta med folk på nätet, hur börjar man? 🙂


d-k96
Ämnesstartare

Hur ska man börja en konversation när man chattar med en person man inte känner men skulle vilja lära känna, skulle behöva några några tips 🙂

Tack på förhand 🙂


   
Citera

"Hej".

Sen kan du ju kolla ifall personen i fråga har skrivit något intressant i sin presentation och börja prata om det.


   
SvaraCitera
d-k96
Ämnesstartare

Hej, jo precis men jag känner de att ett hej är va ska man säga typ lite tråkigt. Man får oftast ett hej tillbaka och sen blir de inte mer. Det liksom stannar där :/


   
SvaraCitera

skriver hej frågar hur hen mår kanske, dela en artikel/youtube video/ngt annat kul. 

fast det beror på vilken typ av människa du och hen är, jag gillar till exempel att prata om vetenskap och feminism, så det är oftast det jag tar upp. Eller relationer. 

men om en inte vill vara så djup/inte är intresserad så kanske att skicka ett TED-talk inte är det optimala utan ist skicka nån 9gag bild eller så.... 


   
SvaraCitera

Du kommer verkligen inte på någonting annat än att skriva hej? Typ, fråga hur personen mår? Vad den gör? Hitta någonting gemensamt att prata om?


   
SvaraCitera

Tjena!

Hej

Hur mår du?

Rätt bra, själv?

Jodå jag mår jätte bra! 🙂 Vad pluggar/jobbar du med?

Jag pluggar estet själv då?

Jag pluggar teknik, trivs du?

Fortsätt ba


   
SvaraCitera

Kan inte sånt irl men är rätt bra här Rodnar


   
SvaraCitera
d-k96
Ämnesstartare

Självklart skriver jag mer än hej 🙂 så jävla dum i huvudet är jag inte 😛 Men jag är sån iaf att ställa frågor som hur mår du och sen får man bra själv då. Sen svarar jag på de men sen för att fortsätta samtalet måste man ställa en till fråga. Du svarar hen --- själv då.  Det blir så här hela tiden, hoppas ni fattar 🙂  Antingen chattar jag med osociala personer eller liksom vad är de för fel? :/  


   
SvaraCitera

Kommentera någon gemensam nämnare. Finns det knapp någon så efter hej och artighetsfraser länka en bra låt kanske och spinn vidare på det.


   
SvaraCitera