Forumet - Cheerleading!!!!!!

Cheerleading!!!!!!

2497 0 21
Hej jag är en Tjej på 13 år som vill börja på Cheerleading...

och jag undrar om det finns någon klubb i botkyrka! elller så nära tumba som möjligt[bigsmile]

Jag e sååååååå sugen på att börja men det kan inte va för långt ju jag kan ju inte sitta i en timme bara för att komma till träningarna....

och om det inte finns det så undrar jag om någon har hört något om något lag som ska startas i botkyrka, huddinge eller något som e nära :)

Spana också in:

patrick bateman:

finns ens sånt i sverige?

Finns många föreningar och organisationer i Sverige. I stort sett vid varje basketmatch i dom högre divisionerna i Sverige finns det en cheerleadinggrupp som undehåller i pauserna.

sötan97:

Hej jag är en Tjej på 13 år som vill börja på Cheerleading

I de större städerna finns det, inte lika vanligt i de mindre orterna dock.
Swenson:

Finns många föreningar och organisationer i Sverige. I stort sett vid varje basketmatch i dom högre divisionerna i Sverige finns det en cheerleadinggrupp som undehåller i pauserna.

grymt! dock aldrig kollat på svensk basket. känns dock mer som en USA grej, måste kännas oseriöst att se sånt i sverige
patrick bateman:

grymt! dock aldrig kollat på svensk basket. känns dock mer som en USA grej, måste kännas oseriöst att se sånt i sverige

Ja det känns mer som en Amerikansk grej:) Men titta på en basket match någon gång! Många går dit bara för att kika på tjejerna haha, dock inte jag.
sötan97:

Hej jag är en Tjej på 13 år som vill börja på Cheerleading...

och jag undrar om det finns någon klubb i botkyrka! elller så nära tumba som möjligt

Svensk cheerleading är absolut inte oseriöst, jag går i Power cheer & Dance ( föreningen som nämns ovan) och vi tränar flera timmar i veckan för att nå dom resultat vi vill ha. Vårt avancerade lag kvalificerade sig till VM förra året men dom kom inte iväg på grund av de där islandsvulkanproblemet men dom får åka i år istället :)

I alla fall så har vi lag för alla åldrar så de e bara att mejla, de ligger i haninge men att träna där är värt resvägenx1000000 :) jag själv åker en och en halv timme :)

www.powercheer.se [love]