Aviseringar
Rensa alla

Cheerleading!!!!!!


Ämnesstartare

Hej jag är en Tjej på 13 år som vill börja på Cheerleading...

och jag undrar om det finns någon klubb i botkyrka! elller så nära tumba som möjligt[bigsmile]

Jag e sååååååå sugen på att börja men det kan inte va för långt ju jag kan ju inte sitta i en timme bara för att komma till träningarna....

och om det inte finns det så undrar jag om någon har hört något om något lag som ska startas i botkyrka, huddinge eller något som e nära 🙂


   
Citera

finns ens sånt i sverige?


   
SvaraCitera

Nä finns inte. Bäst att ge upp.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns visst!!! och har sökt på google men vet att de ska finnas här sågonstans!!!!!


   
SvaraCitera

Äh, jänkartrams! Börja med boxning istället.


   
SvaraCitera

Bara i USA det finns sånt trams! [cute]


   
SvaraCitera

patrick bateman:

finns ens sånt i sverige?

Finns många föreningar och organisationer i Sverige. I stort sett vid varje basketmatch i dom högre divisionerna i Sverige finns det en cheerleadinggrupp som undehåller i pauserna.

sötan97:

Hej jag är en Tjej på 13 år som vill börja på Cheerleading

I de större städerna finns det, inte lika vanligt i de mindre orterna dock.


   
SvaraCitera

Swenson:

Finns många föreningar och organisationer i Sverige. I stort sett vid varje basketmatch i dom högre divisionerna i Sverige finns det en cheerleadinggrupp som undehåller i pauserna.

grymt! dock aldrig kollat på svensk basket. känns dock mer som en USA grej, måste kännas oseriöst att se sånt i sverige


   
SvaraCitera

sötan97:

elller så nära tumba som möjligt

har för mig det finns någon klubb som heter powercats (eller något liknande... power är det definitivt) där i närheten. Har även för mig att de vinner SM lite då o då.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

grymt! dock aldrig kollat på svensk basket. känns dock mer som en USA grej, måste kännas oseriöst att se sånt i sverige

Ja det känns mer som en Amerikansk grej:) Men titta på en basket match någon gång! Många går dit bara för att kika på tjejerna haha, dock inte jag.


   
SvaraCitera

Swenson:

Ja det känns mer som en Amerikansk grej:) Men titta på en basket match någon gång! Många går dit bara för att kika på tjejerna haha, dock inte jag.

haha jo låter som en rätt bra ide för jag är inte heller direkt överförtjust i basket


   
SvaraCitera

Blåbärt:

har för mig det finns någon klubb som heter powercats (eller något liknande... power är det definitivt) där i närheten.

http://www.powercheer.se/
De har ett lag som heter Cats.

Klart det finns cheerleading i Sverige. [shake] När jag gick i högstadiet fans det minst 8 cheerleaders bara där.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

finns ens sånt i sverige?

Min rumskamrats syster var på typ SM i Cheerleading, hennes team kom la typ på 8:e plats. Hon var typ 28+ också [crazy].


   
SvaraCitera

sötan97:

botkyrka

Bara jag som tycke det va kul? [bigcheers]


   
SvaraCitera