Aviseringar
Rensa alla

Chinchiller


Ämnesstartare

Har du nån chinchilla?
Hur många isf?
Är det en hona och en hane?
Vad heter dom?
Vad har dom för bur,en garderob eller vanlig som är lite lägra men längre istället för en hög?

Jag har 2
en av varje
Chiko och Doris
En garderob[party]


   
Citera
Ämnesstartare

wallin94:

En garderob[party]

taskigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

taskigt

vi har tagit en garderob och byggt om till en bur för chinchiller gillar att hoppa högt,dom trivs bättre i en hög bur än i en låg och avlång[wink]
det är inte så att vi har massa kläder och skit i den också utan vi har gjort en bur av en garderob [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

vi har tagit en garderob och byggt om till en bur för chinchiller gillar att hoppa högt,dom trivs bättre i en hög bur än i en låg och avlång[wink]
det är inte så att vi har massa kläder och skit i den också utan vi har gjort en bur av en garderob [y]

jo men buren är kanske max 50x50 cm... det är lite taskigt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

jo men buren är kanske max 50x50 cm... det är lite taskigt...

nej,den är 60*80*180


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

nej,den är 60*80*180

fortfarande för mig förlitet chinchillor tycker om stora utrymmen, många ställen att "gömma" sig på osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

60 bred 80 lång 180 hög


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den räker gott åt dom,min pappa har också haft chinchiller när han var liten och han hade dom i en mkt mindre bur + att vi låter dom vara ute och springa ett par ggr i veckan.
sök på youtube på chinchilla så kommer du få se mkt mindre burar.
har du chinchiller sj efter som du "kan så mkt"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

den räker gott åt dom,min pappa har också haft chinchiller när han var liten och han hade dom i en mkt mindre bur + att vi låter dom vara ute och springa ett par ggr i veckan.
sök på youtube på chinchilla så kommer du få se mkt mindre burar.
har du chinchiller sj efter som du "kan så mkt"?

klart det finns folk som har dom i mindre burar, de finns folk till allt...
ne jag har inte haft, och kommer inte skaffa inom den närmaste framtiden heller. har inte plats för dom. men jag har gått djurvåds utbildning så ja jag kan en del om en del så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

klart det finns folk som har dom i mindre burar, de finns folk till allt...
ne jag har inte haft, och kommer inte skaffa inom den närmaste framtiden heller. har inte plats för dom. men jag har gått djurvåds utbildning så ja jag kan en del om en del så...

är lite tveksam till din "utbildning" [confused]
över allt där dom säljer chinchiller (som jag har sett) så har deras så kallade "chinchilla burar" varit samma som hamsterburar och sånt[n]
så jag tror nog att våran är tillräkligt stor eller så har du rätt och typ 3 st djuraffärer fel,undar vem som har rätt[ops]


   
SvaraCitera

haha fan vad fula


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wallin94:

är lite tveksam till din "utbildning" [confused]

haha varför då fullbordad utbildning på Rättviks gymnasium inriktning djurvård, har till och med zoo behörighet...

wallin94:

över allt där dom säljer chinchiller (som jag har sett) så har deras så kallade "chinchilla burar" varit samma som hamsterburar och sånt[n]

laglig är det rätt för att arslena i den svenska regeringen inte vet vad ett djur är..

wallin94:

så jag tror nog att våran är tillräkligt stor eller så har du rätt och typ 3 st djuraffärer fel,undar vem som har rätt[ops]

Lagligt stor: ja.
För att täcka deras behov: tveksamt.
Jämfört med i det vilda: ooh nej inte på långa vägar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär dig stava. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

martin312:

Lär dig stava. [n]

vem utav oss?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miramithe:

vem utav oss?

wallin94


   
SvaraCitera