Aviseringar
Rensa alla

Chokladmissbruk


Ämnesstartare

Jag har alltid ätit choklad lite då och då, men den senaste månaden har det förekommit VARJE DAG. När jag köper choklad är det inte heller en liten bit, utan kanske tre chokladkex eller en påse naturgodis. Jag tänker på choklad hela tiden och är rädd för att det ska bli större mängder. Kan detta vara ett chokladmissbruk? Vad ska jag göra åt det?


   
Citera
Ämnesetiketter

Det kommer nog lösa sig av sig själv, se här

http://www.dagensps.se/artiklar/2013/10/08/58009654/index.xml


   
SvaraCitera

Löste sig för mig, man föräter sig.. men fick massa kilon extra som är svårt att bli av med nu. 🙁 


   
SvaraCitera

Riktig choklad då som räknas över 60% är inge farligt . Men man måste äta bra mkt kexchoklad/choklad om man ska gå upp i vikt och naturgodis gå man inte heller upp i vikt av . En normal människa som käkar mkt bukar få lite överskotts energi om man proppar i sig för mkt energi 😛   


   
SvaraCitera

testa äta något annat när du blir hungrig.


   
SvaraCitera

Kakaon ska tydligen "ta slut" runt år 2020. Missbruka allt vad du kan tills dess så försvinner beroendet av sig självt sen. Varsågod.


   
SvaraCitera

Har också lite "missbruk" med choklad ibland, men det brukar gå över när jag ätit för mycket choklad haha, då smakar det inte alls gott. Så det kommer väl gå över snart. Sedan så brukar jag tänka på min vikt, har lite fobi mot att gå upp i vikt. Dock så tränar jag ganska mycket så jag har dagar jag bara frossar i mig onyttigheter.


   
SvaraCitera

Samma gäller mig. Men väger normal vikt för min längd som är ganska konstigt. Mår jätte dåligt när jag äter sötsaker men kan inte sluta.


   
SvaraCitera

Passa på innan 2020. Hur ska man förklara det för sina barn som troligen föds då? 🙁


   
SvaraCitera

kvinnorna kommer ta över jorden år 2020 hahahahhaa pms och dödar alla för dom inte får choklad Gråter


   
SvaraCitera

vad händer om man fejkciterar i en frågetråd?

staymob: Söt indian.

komsi.


   
SvaraCitera