Aviseringar
Rensa alla

cigg


Ämnesstartare

jag är ingen rökare, mest fest rökare om en kan kalla sig så. Men jag tänkte fråga er om det är effektivt att tigga en enstaka cigg från främlingar eller lär jag bli uppläxad av dem? Annars tar jag gärna tips på ställen där det går att fixa cigg i södra Stockholm (snälla inga kommentarer om hur dåligt rökning är)


   
Citera
myten

Tigga nån cigg nån enstaka gång gör inget, men alltså inte flera gånger samma dag liksom.
Om man vill få tag på cigg kan man ju fråga en äldre kompis, släkting. syskon eller kolla helt enkelt upp vilka kiosker som skiter i att kolla legg.


   
SvaraCitera

lite då och då kan man väll tigga cigg men om du vill ha flera så får du väll köpa ett paket cigg. tigga cigg går att göra överallt i Stockholm. skulle rekommendera drottninggatan eller någon annan stans där det är ständigt mycket folk. 


   
SvaraCitera

Man är en en dålig kompis om man ständigt tigger cigg. Om du nu mot all för modan skall röka så får du till slut skaffa egna. Men överlag så brukar det alltid gå att bomma nån enstaka gång, så klart. 


   
SvaraCitera

Heh, som om alla rökare hade någon hederskodex emellan varandra. 


   
SvaraCitera

Jag bommade från april 2015 tills innan förra helgen utan att köpa egna cigg, men som istechetvåpunktnoll skrev så märkte jag så småningom folks irritation och köpte egna...


   
SvaraCitera

Det är säkert effektivt men det bryter rökarnas informella kontrakt och skakar samhället i grundvalarna, tiggandet skall ske i undantagsfall och präglas av en medvetenhet om tobakskarma.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Heh, som om alla rökare hade någon hederskodex emellan varandra. 

Så är vi båda inne på det, har inte Rosseau och Hobbes skrivit om det här också? 


   
SvaraCitera

dazed:

Så är vi båda inne på det, har inte Rosseau och Hobbes skrivit om det här också? 

Jag säger bara: Marlboro-mannen!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Jag säger bara: Marlboro-mannen!

Ja se också: Joe Camel 1975, S.88


   
SvaraCitera

dazed:

Ja se också: Joe Camel 1975, S.88

Har dock svårt att Joe Camel sjävl såg nödvändighet att hänvisa till andra när han skrev sina egna avhandlingar. Rebellen.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Har dock svårt att Joe Camel sjävl såg nödvändighet att hänvisa till andra när han skrev sina egna avhandlingar. Rebellen.

Ja han var lite som någon kontinental jävla filosof på det viset, som en nikotinstinn Habermas


   
SvaraCitera