Aviseringar
Rensa alla

Citathjälp?


Ämnesstartare

Vet inte riktigt om det är rätt forum men hursomhelst..
Jag fotar och redigerar mycket bilder, har fastnat lite för att ha text med på bilder, som fina citat eller andra texter.
Har ni några förslag vad man kan ha med? Mina idéer har börjat ta slut.. [cute][ops]
Tack!


   
Citera
Ämnesetiketter

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porrsurfarn:

http://www.quotationspage.com/quotes/Bible

är det endast citat från bibeln?


   
SvaraCitera

ellenkarolina:

är det endast citat från bibeln?

Korrekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Porrsurfarn:

Korrekt.

är inte särskilt religiös men tack ändå!


   
SvaraCitera

nästan alla bra låtar innehåller fina lines


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

nästan alla bra låtar innehåller fina lines

jo iförsig!


   
SvaraCitera

Vilken typ av fina citat letar du efter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cornucopia:

Vilken typ av fina citat letar du efter?

helst engelska, fast svenska går väl bra också. inte allt för långa eftersom det ska få plats på en bild och inte se för mycket ut..

ämne eller vad man ska säga spelar nog ingen större roll, men som saknad, kärlek, hat eller vad som helst!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kan även funka men latin, fast bara om det är en korrekt översättning![cute]


   
SvaraCitera

“I love you like a fat kid loves cake."

[smile]


   
SvaraCitera

"Bo aldrig i en stad vars styrelseman är läkare"


   
SvaraCitera

Mycket fina saker.

"As to killing rulers, it depends entirely on the position of the ruler. If it is the Russian Czar, I most certainly believe in dispatching him to where he belongs. If the ruler is as ineffectual as an American President, it is hardly worth the effort. There are, however, some potentates I would kill by any and all means at my disposal. They are Ignorance, Superstition, and Bigotry — the most sinister and tyrannical rulers on earth. "


   
SvaraCitera

"Free love? As if love is anything but free! Man has bought brains, but all the millions in the world have failed to buy love. Man has subdued bodies, but all the power on earth has been unable to subdue love. Man has conquered whole nations, but all his armies could not conquer love. Man has chained and fettered the spirit, but he has been utterly helpless before love."


   
SvaraCitera

Zapetta:

nästan alla bra låtar innehåller fina lines

Min lärare var försenad i morse. Vi hade en gemensam lektion med dom som är ett år yngre, bland dem fanns den nya skånska tjejen. Hörde hur hennes telefon ringde och texten började: "Hon är en duva som dansar på dunkuddar." sedan bröts mobilsignalen samtidigt som hon sa något i stil med hej.

Sedan när jag var på väg hem, ett stenkast från min port såg jag en duva med en bruten vinge. Försökte fånga in den, slängde min jacka efter den som en pajas utan att lyckas. Sedan gömde den sig under en bil.

Bilen skulle precis bege sig någonstans. Så jag gick över gatan för att säga att en duva med bruten vinge gömt sig under deras bil och att vi gemensamt borde försöka fånga in den och att jag tog personlig ansvar över att se till att den fick den vård den behövde.

En höggravid tjej svarade att (den som får tag i den) ska bryta nacken av den. Jag blev vansinnig och sa att jag med glädje skulle få se hennes ögon pickas ur av en rovfågel.


   
SvaraCitera

x_marty:

En höggravid tjej svarade att (den som får tag i den) ska bryta nacken av den. Jag blev vansinnig och sa att jag med glädje skulle få se hennes ögon pickas ur av en rovfågel.

Yeh.
I det där fallet är nog det bästa att avliva fågeln så att den slipper fortsatt lidande.
Att ta en vild duva till veterinären är inte så schysst.


   
SvaraCitera