Aviseringar
Rensa alla

Civilekonom!!! Ngn som vet!!!


Ämnesstartare

Om jag vill komma in på högskolan för att läsa till Civilekonom kommer jag behöva att gå samhäll och inriktning ekonomi.
Vad behövs det för betyg i alla olika ämnen? PÅ ETT UNGEFÄR??

samhäll (X)
inriktning, ekonomi (X)
betyg ( ) hp ( )


   
Citera

Beror på vilken högskola du ska gå på, oftast behövs det inte så mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klarar du inte själv av att ta reda på den informationen så tror jag inte att utbildning är något för dig....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Klarar du inte själv av att ta reda på den informationen så tror jag inte att utbildning är något för dig....

du vet det finns inga sådana siffror att hitta .... kan bara få hjälp av dem som har gått/eller går.... du själv har väl ingen utbildning 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar ligga på runt 16högskolepoäng, vilket är lite mer än VG i allt. Högskoleprovspoängen brukar också ligga runt 1,6.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

du vet det finns inga sådana siffror att hitta

Jo, tar under 1 minut för en person som inte är efterbliven.

Osakertval:

du själv har väl ingen utbildning 🙂

Nu ljuger du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

Om jag vill komma in på högskolan för att läsa till Civilekonom kommer jag behöva att gå samhäll och inriktning ekonomi.

För det första så behöver du inte just gå samhäll ekonomi. Jag vet de som har gått NV och sedan sökt in till civilekonom.

Jag ska själv börja läsa till civilekonom uppe i Stockholm nu i januari.

Under höstterminerna brukar intagningspoängerna på Stockholms Universitet, Linköpings Universitet, Lunds universitet ligga på 18,0-19,0.
Till vårterminen ligger antagningen i Stockholm runt 17,5. Stockholm är det ända som har utbildningen med start både på vårterminen och höstterminen.

Observera att det ENBART är högskolorna/universiteten i Lund, Göteborg, Stockholm, Linköping, Umeå, Växjö, Örebro och Luleå som får utfärda civilekonomexamen. Det finns en massa andra som kallar sin ekonomiska inriktning för "civilekonom".. men du blir i själva verket ingen civilekonom.

Homunculi:

Beror på vilken högskola du ska gå på, oftast behövs det inte så mycket.

Kallar du inte 17,0-19,0p mycket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jo, tar under 1 minut för en person som inte är efterbliven.

Just nu är det du som verkar efterbliven. Har du inget att tillföra tråden håll då käften stäng.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Just nu är det du som verkar efterbliven. Har du inget att tillföra tråden håll då käften stäng.

Du kan hålla dig "stäng".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batleth:

Jo, tar under 1 minut för en person som inte är efterbliven.

Jisses, batleth.... du är häftig du... får man fråga varför du inte har någon tröja på dig och har hörlurar i öron?

just ja... du är ju häftig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hare kul på mcdonals och ingen orkar bry sig om dina åsikter iallafall så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Kallar du inte 17,0-19,0p mycket?

kan du vara snäll och förklara hur systemet fungerar....
ett exempel.... jag satsar på vg i alla ämnen... hur mkt poäng ger det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

hare kul på mcdonals och ingen orkar bry sig om dina åsikter iallafall så.

Är nog du som kommer hamna på donken som inte ens kan ta reda på vad det krävs för att komma in på en utbildning! xD

Osakertval:

Jisses, batleth.... du är häftig du... får man fråga varför du inte har någon tröja på dig och har hörlurar i öron?

för att göra dig kåt, bög.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Osakertval:

ett exempel.... jag satsar på vg i alla ämnen... hur mkt poäng ger det?

lol, vg kommer du ingenstans med. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Recommended: Snälla, om du inte ens förstår vad ett exempel betyder tycker jag du ska satsa lite mer på svenskan och trappa ner lite på fjortisbeteendet....

när du har gjort lite framsteg kan du gärna skriva någonting igen lilla ponken 🙂


   
SvaraCitera

Osakertval:

jag satsar på vg i alla ämnen... hur mkt poäng ger det?

För lite. MVG:n ger 20, VG:n 15 och G:n 10.


   
SvaraCitera