Aviseringar
Rensa alla

Coca Cola beroénde


elinc

Hur tjock är du ? [crazy]


   
SvaraCitera

Det finns inga missbrukare, bara viljesvaga individer.


   
SvaraCitera

robin15:

Tja,
Jag är cola beroende

ja me![cry]


   
SvaraCitera

robin15:

Hjälp mig.

Allt du behöver är lite "jävlar anamma". (jag hatar egentligen det uttrycket)

Cocacola-beroende är ungefär jämförbart med ett beroende av passiv rökning. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Har druckit 6-7 liter cola i veckan under flera års tid och har aldrig haft ett hål i tänderna, sluta skylla ifrån dig och borsta tänderna, tjockis.

De är pga colan som man får hål i tänderna, cola och godis, allt sött, cola fräter på tänderna, fråga vilken tandläkare eller vilken normalt medveten vuxen människa som helst så får du samma svar.
Dock borstar ja tänderna jävligt illa för jag hatar att borsta dom..
sen är jag inte tjock väger 65kg, tränar regelbundet sen 3


   
SvaraCitera

robin15:

De är pga colan som man får hål i tänderna, cola och godis, allt sött, cola fräter på tänderna, fråga vilken tandläkare eller vilken normalt medveten vuxen människa som helst så får du samma svar.
Dock borstar ja tänderna jävligt illa för jag hatar att borsta dom..

NEJ, du får hål i tänderna för att du inte tar hand om dem... ALLT du äter och dricker fuckar dina tänder, att läsk ska vara extra superskadligt är nån jävla urban legend från Greveholm.

robin15:

normalt medveten vuxen människa

Kommer svara något de läst i Aftonbladet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

robin15:

de måste ju va knark eller nått i allt sött..

Ja, det kallas socker.


   
SvaraCitera

Själv var jag nog mer eller mindre colaberoende förr, jag kunde lugnt dricka en 1,5 L flaska runt 5-7 ggr i veckan, ibland mer än så (typ 0,5-1 om dagen). Trots det har jag aldrig haft några hål eller större skador på tänderna.

Borsta tänderna som du ska regelbundet morgon och kväll, noggrannt så ska du se att det gör lite skillnad. Men det absolut bästa tipset jag har för att sluta dricka cola är att börja jobba heltid[censur]

Jag vet, låter helt sjukt, men sen jag började jobba så umgicks jag allt mindre och mindre med en vän som jag misstänker har fått mig in på beroendet från första början, man är liksom helt upptagen i veckorna och efter jobbet är man för trött för att orka göra något. På helgen träffar man istället sina andra polare och drar ut och festar eller sånt. Sen dess dricker jag kanske nån flaska i veckan eller nån varannan vecka på sin höjd.[y]


   
SvaraCitera

coca cola innehåller spår av koka blad. vet inte om det har nån betydelse men både koffein och socker är ju beroendeframkallande. sen är det ju så jävla gott oxå!


   
SvaraCitera

lasseboy87:

coca cola innehåller spår av koka blad

Öhm... syftar du på när dom först började med coca cola för 100 år sen?


   
SvaraCitera

drick juice


   
SvaraCitera

När jag har käkat imovane smakar cola som ångest på flaska dagen efter. Allt annat också, iofs, men det får man väl leva med.
(Imovane = sömnpreparat)
Funkade för mig i några veckor [y]


   
SvaraCitera

Du är väl förmodligen beroende av det lilla koffeinet dem har i också så börja drick svart kaffe som en riktig man istället! [bigcheers]


   
SvaraCitera

fistforfight:

det lilla koffeinet dem har i också så börja drick svart kaffe som en riktig man istället!

kan man verkligen bli beroende av den lilla mängden koffein?[tard]


   
SvaraCitera

dom har nog avsiktligen lagt i koffein i kolan för att folk ska bli beroende


   
SvaraCitera