Aviseringar
Rensa alla

Coca-Cola Zero


24/7
 24/7
Ämnesstartare

Vad är det för skillnad mellan vanlig cola och zero? Sämre/bättre/likadant? Min partner dricker hiskeligt mycket zero, sisådär två liter om dagen, och jämför det med smaksatt vatten. Han har fel vavava? Eller är det jag som har fel som har inställningen att det är lika dålig som all annan läsk? :3 


   
Citera
Lounge

det innehåller 0 kalorier, sedan är ju frågan om de ämnen som ersätter sockret är nyttigt

men hur som helst så slipper man hiskeligt mycket kalorier som d finns i vanlig cola, dricker alltid light/zero


   
SvaraCitera

Vanlig röd Coca Cola är godare och innehåller kalorier det är väl skillnaden,  rött är alltid rätt det ska man komma ihåg oavsett om det gäller politik, mjölk, cigg, vin eller Coca Cola.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
reben

e zeroberoende =(


   
SvaraCitera

Eftersmaken är vidrig. Ska man dricka något sött ska man dricka varianten med riktigt socker i och inte hålla på å tramsa sig med sötningsmedel. 

Sen har jag hört något blaha om att sötningsmedlet aldrig lämnar/inte kan brytas ned av kroppen, vet dock inte hur sant det är/hur mycket skada det i så fall gör.


   
SvaraCitera

Fint skrivet dazed  


   
SvaraCitera

dazed: rött är alltid rätt det ska man komma ihåg oavsett om det gäller politik, mjölk, cigg, vin eller Coca Cola.

Har aldrig tänkt på detta men nu när du säger det är det fan sant.


   
SvaraCitera
reben

tkr det känns så äckligt i munnen o på tänderna när man dricker läsk m socker i


   
SvaraCitera

superpojken:
Fint skrivet dazed  

Gregerfuckern:

Har aldrig tänkt på detta men nu när du säger det är det fan sant.

Låt färgläran styra Era liv kamrater!


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

dazed:
Vanlig röd Coca Cola är godare och innehåller kalorier det är väl skillnaden,  rött är alltid rätt det ska man komma ihåg oavsett om det gäller politik, mjölk, cigg, vin eller Coca Cola.

<3 Detta ska bli mitt motto i livet 


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

reben:
e zeroberoende =(

Då kan du bilda klubb med min partner >:)


   
SvaraCitera

dazed:

Låt färgläran styra Era liv kamrater!

tänker att rött med lite svar måste vara fint också
john silver å sac liksom


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

nöbby:
Eftersmaken är vidrig. Ska man dricka något sött ska man dricka varianten med riktigt socker i och inte hålla på å tramsa sig med sötningsmedel. 

Sen har jag hört något blaha om att sötningsmedlet aldrig lämnar/inte kan brytas ned av kroppen, vet dock inte hur sant det är/hur mycket skada det i så fall gör.

Jaaa tycker också. Riktigt är bäst. Kan tänka mig att en automatiskt dricker mer av saker med sötningsmedel bara för att en tror att det är bättre.


   
SvaraCitera

tycker bättre om zero men tror det är sämre pga sötningsmedel och cancerframkallande skit ist för hederligt socker.


   
SvaraCitera