Aviseringar
Rensa alla

Coca-Cola Zero


24/7:

<3 Detta ska bli mitt motto i livet 

Bra en till lärjunge

Gregerfuckern:

tänker att rött med lite svar måste vara fint också
john silver å sac liksom

Ja bra exempel, ett par röda med en kopp svart på balkongen, det är bra vi har utvecklat idén ytterligare.


   
SvaraCitera
24/7
 24/7
Ämnesstartare

Tycker ingen att två liter/dag är mycket? 🙁


   
SvaraCitera

dazed: rött är alltid rätt det ska man komma ihåg oavsett om det gäller politik, mjölk, cigg, vin eller Coca Cola.

Hjärta


   
SvaraCitera

24/7:
Tycker ingen att två liter/dag är mycket? 🙁

Jag tycker att det låter alldeles för mycket. Har kamrater som också kan hälla i sig 2 liter läsk om dagen, om man är väldigt törstig är det ju bättre att skaffa en vattenflaska. Jag själv brukar göra citronvatten.


   
SvaraCitera
reben

24/7:

Då kan du bilda klubb med min partner >:)

fast blivit lite bättre, i somras så drack jag minst 1,5l per dag typ. blev typ helt ledsen på eftermiddagen på jobbet om jag inte köpt colazero på lunchen =(


   
SvaraCitera
time
 time

dazed:
Vanlig röd Coca Cola är godare och innehåller kalorier det är väl skillnaden,  rött är alltid rätt det ska man komma ihåg oavsett om det gäller politik, mjölk, cigg, vin eller Coca Cola.

Hjärta

OnT: Tror det är "nyttigare" att dricka sockrad läsk med måtta, än att hälla i sig mängder av aspartam.  http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam#Debatten_om_risker tar upp det. 


   
SvaraCitera

Dricker han två liter av zero ja han kommer dö i för tid , de är fan inte nyttigt lika dåligt som rökning nästan 😛 


   
SvaraCitera

Jag har inte tyckt om läsk på jättelänge, men nu älskar jag det. Vet inte varför..

Tycker Cola Zero är god och smakar mer som pepsi än vanlig cola.


   
SvaraCitera

Det finns lite nyttig information i länken nedan.

http://www.fragadietisten.se/livsmedel/tjock-av-coca-cola-zero


   
SvaraCitera
Draug

tror faktiskt att sötningsmedel är värre i långa loppet. Det bidrar väll till övergödning i sjöar o sån skit med för att reningsverken inte kan rensa ut det.


   
SvaraCitera

Båda är skit. Lär han dricka vatten!


   
SvaraCitera

24/7: Tycker ingen att två liter/dag är mycket? 🙁

Jo, det är ruskigt mycket. Läsk är inte nyttigt, det gäller även lightläsk, så att jämföra det med vatten är minst sagt dumt.


   
SvaraCitera

tkr zero smakar mer vatten. dricker dock sällan/aldrig cola (gillar inte smaken, smakar bara av folk 1 gng om året i hopp om att lära mig tka om det igen). vanlig cola är överdrivet söt men zero smakar cola utspädd med vatten, typ
Kanske pga sötningemedlet, vet ej


   
SvaraCitera

zero är den klassiska coca cola light
typ 2006 ändrade de receptet på light och använde sucralos istället för aspartam så den blev att smaka tandkräm, därför skapades zero så att det skulle finnas en light som gick att dricka


   
SvaraCitera

tycker att alla lightdrycker tenderar att smaka sliskigare än de med socker i. dricker sällan läsk, men när jag gör det blir det med socker i.

nöbby: Sen har jag hört något blaha om att sötningsmedlet aldrig lämnar/inte kan brytas ned av kroppen, vet dock inte hur sant det är/hur mycket skada det i så fall gör.

har för mig att det stämmer att kroppen inte kan bryta ner åtminstone vissa livsmedel, men den kan å andra sidan inte bryta ner cellulosa heller och det mår vi bra av. Dock vet man väl oftast inte exakt hur sötningsmedlen påverkar kroppen. Har hört att vissa gör att man får större hungerskänslor och är cancerframkallande. 


   
SvaraCitera