Aviseringar
Rensa alla

Cod 5 Vista crash?


Ämnesstartare

Jag har installerat Call of Duty 5 World at War och allt ser ut att vara i ordning. Uppdaterar Directx innan jag startar. Så fort jag startar, blir skärmen svart precis som om det håller på att starta, sedan återgår bilden till skrivbordet och ett fel meddelande alá Vista kommer upp och säger "Call of Duty 5 har slutat fungera, Windows söker ett svar på problemet.........." I nästa ruta står det något i stil med "Inget svar funnet, stäng programmet", i en vanlig Vista stil.

När jag avslutat programmet går allt en aning saktare och somliga program går inte att starta, så jag tvingas starta om datorn för att allt ska bli normalt igen.

Vad kan vara fel?


   
Citera
sincan

Dålig release?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Dålig release?[blush]

Verkar inte som om någon annan har haft problem med det [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vad kan vara fel?

Jag hade inga problem.
Har du provat att starta om datorn? [smile]
Är det äkta eller pirat? Uppdatera kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Har du provat att starta om datorn? [smile]

Ja.

Myksa:

pirat

[blush]

Myksa:

Uppdatera kanske?

Uppdatera vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Uppdatera vad?

CoD, finns det ingen patch?
Eller testa annat crack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Eller testa annat crack.

Testat tre olika nu utan resultatet jag var ute efter...

Myksa:

CoD, finns det ingen patch?

Jag håller på att tanka en nu... Är inte säker på att det kommer funka dock... Vet du hur man kollar vad ens grafikkort och ljudkort heter via datorn?

Tänk vad kul Microsoft måste haft då dem flyttade runt alla menyer och gjorde det hela mer obegripligt [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Vet du hur man kollar vad ens grafikkort och ljudkort heter via datorn?

Ifall du har DirectX så kan du trycka win+r skriva "dxdiag" och trycka enter. På fliken Display borde din grafikenhet stå, men jag är osäker på om den beror på vilka drivers du har, vilket det troligtvis gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Ifall du har DirectX så kan du trycka win+r skriva "dxdiag" och trycka enter. På fliken Display borde din grafikenhet stå

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera