Aviseringar
Rensa alla

cola light


Har för mig att det triggar hungerkänslorna.


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Maskrus:

Har för mig att det triggar hungerkänslorna

Jo man vill äta sötsaker typ tror jag, men bara för man blir sugen på det behöver man ju inte äta det [no-no]


   
SvaraCitera

B3ll4:

Jo man vill äta sötsaker typ tror jag, men bara för man blir sugen på det behöver man ju inte äta det

Nej, men om du dricker vanlig cola så dämpar du sötsuget utan att få i dig massa kemikalier som är skadliga för kroppen. [smile]


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Maskrus:

skadliga för kroppen.

Men på vilket sätt är det skadligt, går man upp i vikt eller är det helt bara inte bra?


   
SvaraCitera

B3ll4:

Men på vilket sätt är det skadligt, går man upp i vikt eller är det helt bara inte bra?

Okej, nu har jag ingen vidare koll, men jag vet att vissa sötningsmedel främjar cancer.
Det blir väl massa onödiga slagprodukter för kroppen att ta hand om kanske.


   
SvaraCitera

det är sötningsmedel i det som gör att du får mer sötsug än vad du skulle fått om du inte drack det.


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

CaithSith:

det är sötningsmedel i det som gör att du får mer sötsug än vad du skulle fått om du inte drack det.

okej men då är det ingen fara ju, ogillar sötsaker [smile] fast det är nog ändå inte så bra, men sålänge det inte innehåller massa kalorier och sånt är det ju lugnt [y]


   
SvaraCitera
Jeay_L

Image

Kolla så smal och fin man blir av det doh [tard]

kate-beckinsale-diet-coke.jpg


   
SvaraCitera

Fernan_king:

Det är värre än vanlig cola

word.


   
SvaraCitera

hallå, nu vill jag åxå va med i debatten här. jag dricker enorma mängden cola light å vil gärna veta vad det är som är så jävla farligt så jag evenuellt kan sluta. kan någon förklara??


   
SvaraCitera

B3ll4:

okej men då är det ingen fara ju

Man får magcancer efter ett tag men de värsta är väl att den skapar ett ämne som gör att man blir jätte hungrig och proppar i sig mer en vanligt och man blir trött som fan vanlig cola blir man ju pigg av detta suger bara ur all din kraft och ersätter de med en vidrig eftersmak.


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

cannabis:

Man får magcancer efter ett tag men de värsta är väl att den skapar ett ämne som gör att man blir jätte hungrig och proppar i sig mer en vanligt och man blir trött som fan

Jaha, men magcancer är ju inte så vanligt, nog ganska liten risk liksom. Och jag har iallafall aldrig kännt att jag behöver äta massa bara för jag druckit cola light, men det är ganska olika från person till person. och även om man blir sugen på att äta så kan man ju alltid kontrollera sig själv. Och trött är ju bra om man har svårt att sova [y] så jag ser inte så mycket negativt med det faktiskt isåfall.


   
SvaraCitera

B3ll4:

Jaha, men magcancer är ju inte så vanligt, nog ganska liten risk liksom

Hur länge har light produkter funnits och hur ofta används dem? Verkar som du verkligen lever i din egna värld. Som att usa skulle ha egna månader och eget räknesätt. Kan inte fatta att jag ens bryr mig förklara.

B3ll4:

Och jag har iallafall aldrig kännt att jag behöver äta massa

Ser ut som du gör.


   
SvaraCitera

cannabis:

Verkar som du verkligen lever i din egna värld. Som att usa skulle ha egna månader och eget räknesätt. Kan inte fatta att jag ens bryr mig förklara.

cannabis:

Ser ut som du gör.

XD


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

cannabis:

Hur länge har light produkter funnits och hur ofta används dem? Verkar som du verkligen lever i din egna värld. Som att usa skulle ha egna månader och eget räknesätt. Kan inte fatta att jag ens bryr mig förklara.

Alla tänker olika? [smile]

cannabis:

Ser ut som du gör.

Är jag tjock menar du?[shake] neej.


   
SvaraCitera