Aviseringar
Rensa alla

Colour b4


Musicc
Ämnesstartare

Alla ni som är kunniga när det gäller hår, hårfärg osv. kan gärna läsa detta, ni andra behöver inte slösa eran tid då ni troligen inte kommer kunna svara på detta.Söt

Just nu har jag mellan/mörkt brunt hår med röda toner i. Nu har jag bestämt mig för att gå tillbaka till min naturliga hårfärg, som är blont. Kanske inte siktar på helt blont hår, men något där i närheten. Innan jag hade hårfärgen jag har nu så hade jag först rött hår (som jag haft i flera år) sedan brunt, sedan svart (som nu blivit urtvättat) Jag vill inte bleka på direkten utan tänkte pröva Colour b4 avfärgning. Har hört att det inte sliter lika mycket på håret som blekning, är det sant? Och kommer mitt hår bli oranget/brunt eftersom jag haft rött hår och eftersom rött hår nästan är omöjligt att få bort? Finns det risk att man tappar håret? Har färgat mitt hår i flera år och har aldrig tappat hår av det, men med avfärgning vet jag inte hur mitt hår reagerar. Om det finns någon som har erfarenhet av Colour b4 och avfärgning skulle jag bli mycket tacksam om ni kunde svara på några av mina frågor, eller berätta hur det gick för er när ni använde det. Glad


   
Citera

Jag gick från svart till vitt, körde bara med Moods blekning då den är bäst och billigast (finns överallt också). Mitt hår tog ingen direkt skada men lite slit blir det.
Du bör vänta ungefär 2 veckor mellan varje blekning, men gärna längre. Det kommer ta tid om du vill ha kvar ditt hår i skapligt skick. För mig tog det en sommar ungefär! 


   
SvaraCitera

Jag hade också röda toner i mitt hår men använder silvertoning, silvershampoo, silverbalsam och färgbomb.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Semla:
Jag gick från svart till vitt, körde bara med Moods blekning då den är bäst och billigast (finns överallt också). Mitt hår tog ingen direkt skada men lite slit blir det.
Du bör vänta ungefär 2 veckor mellan varje blekning, men gärna längre. Det kommer ta tid om du vill ha kvar ditt hår i skapligt skick. För mig tog det en sommar ungefär! 

Jag minns en gång då jag blekte en liten del av mitt hår (minns inte vilket märke) då jag gjorde dipdye. Har för mig att efter ett tag så blev håret liksom lite tuggummi-aktigt eller att det blev lättare tovor i det - dock så använde jag ingen hårinpackning som jag börjat göra nu. Är livrädd för att hela mitt hår ska bli så, men om man tar det lugnt och använder hårinpackning flera gånger i veckan så kanske det går bra? 


   
SvaraCitera

Musicc:

Jag minns en gång då jag blekte en liten del av mitt hår (minns inte vilket märke) då jag gjorde dipdye. Har för mig att efter ett tag så blev håret liksom lite tuggummi-aktigt eller att det blev lättare tovor i det - dock så använde jag ingen hårinpackning som jag börjat göra nu. Är livrädd för att hela mitt hår ska bli så, men om man tar det lugnt och använder hårinpackning flera gånger i veckan så kanske det går bra? 

Hårinpackning ska du använda 1 gång i veckan, tvätta inte heller håret mer än 2 ggr per vecka då det sliter väldigt mycket på håret. När håret är blött är det extra känsligt så borsta eller slit inte i det under tiden, låt det lufttorka. Hög värme sliter också på håret.


   
SvaraCitera

ja kör b4 innan du bleker 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Semla:

Hårinpackning ska du använda 1 gång i veckan, tvätta inte heller håret mer än 2 ggr per vecka då det sliter väldigt mycket på håret. När håret är blött är det extra känsligt så borsta eller slit inte i det under tiden, låt det lufttorka. Hög värme sliter också på håret.

Men blir inte håret hur fettigt som helst om man bara tvättar det två gånger? Särskilt min pannlugg, den blir fettig fortare. Lufttorkar alltid mitt hår, så det är väl bra. 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

amsi:
ja kör b4 innan du bleker 

Har du använt b4? 


   
SvaraCitera

Musicc:

Men blir inte håret hur fettigt som helst om man bara tvättar det två gånger? Särskilt min pannlugg, den blir fettig fortare. Lufttorkar alltid mitt hår, så det är väl bra. 

Talgkörtlarna vänjer sig efter ett tag, dock måste du gå med fett hår ett tag. Jag tvättar håret högst 1 gång i veckan. Det luktar inte, ser inte fult ut, ingenting. Duscha kan du göra men ha duschmössa eller sätt upp håret i en mjuk snodd.


   
SvaraCitera

Musicc:

Har du använt b4? 

ja

använde tre ggr på nästan svart hår och har blekt två ggr nu och det är blont 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

amsi:

ja

använde tre ggr på nästan svart hår och har blekt två ggr nu och det är blont 

Slet b4 mycket på håret då? 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Semla:

Talgkörtlarna vänjer sig efter ett tag, dock måste du gå med fett hår ett tag. Jag tvättar håret högst 1 gång i veckan. Det luktar inte, ser inte fult ut, ingenting. Duscha kan du göra men ha duschmössa eller sätt upp håret i en mjuk snodd.

Åh vad jobbigt då under tiden man vänjer håret, brukar tvätta kanske 3 gånger per vecka 🙁 


   
SvaraCitera

Musicc:

Slet b4 mycket på håret då? 

nope knappt alls


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

amsi:

nope knappt alls

Låter bra ju, kanske ska testa då. Får bara hoppas att det inte sliter så mycket på mitt hår heller 🙂


   
SvaraCitera
Kivve

Hur mycket har du färgat håret innan? Var beredd på att håret inte kanske blir den blonda du önskar. Har man färgat det för mycket så kan det ljusaste resultatet bli gul/ljusorgange. 
Jag skulle gå från mörkbrun till blond men pga att jg hade färgat det så mycket så blev det inte ljusare än orange i längderna. Och då blekte jag det ändå 3 ggr med någon månads mellanrum.
Enbart håret närmast hårbotten blev ljust och fint eftersom det var obehandlat


   
SvaraCitera