Aviseringar
Rensa alla

Concealer + färga håret


Ämnesstartare

Hejsan,

Jag tycker att jag har ganska mörka ögonringar och har hört att man kan dölja det med en concealer. I vilka affärer kan man köpa det? Jag har för mig att det finns olika concealer som är anpassade efter hudfärgen, jag är mörkhyad.

Sedan är det en annan sak jag undrar över. Jag har svårtfärgat hår. Jag har aldrig färgat håret i hela mitt liv. Hur går det till när man ska färga håret och hur gör man? Kan man färga själv? Jag vill gärna färga den till en svartare färg så att ansiktet "syns" mera och ögonbrynen också, det är fint tycker jag. Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Hur blir det om jag färgar det med svart när jag redan har svart hår?

Tack[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Dream:

I vilka affärer kan man köpa det?

concealer finns där du köper annat smink, H&M, Kicks, Lindex osv. du kan fråga personalen om vilken dom tycker du ska ta [y]


   
SvaraCitera

Ja du kan färga håret själv men om du vill att det ska bli bra, låt en kompis eller någon som kan/ser göra det åt dig.

Det finns blåsvarta färger. Min kompis som är thailändare använde den för att få det mörkare. Annars var det brunsvart på sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

concealer finns där du köper annat smink, H&M, Kicks, Lindex osv. du kan fråga personalen om vilken dom tycker du ska ta

Tack. Men syns det när man använder det eller? Concealerna alltså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ja du kan färga håret själv men om du vill att det ska bli bra, låt en kompis eller någon som kan/ser göra det åt dig.

Alltså, jag har redan svart hår som naturlig hårfärg. Jag vill färga det med svart färg så att ögonbrynen och ansiktsdragen syns mer, förstår du hur jag menar nu?[crazy]

Är det svårt att färga håret själv? Hur lång tid kan det ta?[sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Tack. Men syns det när man använder det eller? Concealerna alltså?

klart det syns lite, eller alltså, ringarna under ögonen syns ju mindre och då ser man ju skillnad. men om du får rätt ton och rätt konsistens så syns det inte alls mycket [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men om du får rätt ton och rätt konsistens så syns det inte alls mycket

Okej, tack så mycket. Hur mycket kan det kosta? Vill ha en billig och en bra.[wink]


   
SvaraCitera

Dream:

Hur mycket kan det kosta? Vill ha en billig och en bra.

är skitdålig på priser, men runt 150 kanske [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

är skitdålig på priser, men runt 150 kanske

Haha, okey. Räcker det länge då eller? Jag har kanske nämnt redan i ovanstående inlägg att jag är mörkhyad. Det finns alltså concealer som är anpassade efter huden? Eller?[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Jag tycker att jag har ganska mörka ögonringar

Tycker mörka ringar är jättefint [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tenderlies:

Tycker mörka ringar är jättefint

Jo, på vissa personer är det faktiskt ganska snyggt på. Men jag tillhör inte till dem personerna. Vill se lite fräschare ut också.[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Räcker det länge då eller? Jag har kanske nämnt redan i ovanstående inlägg att jag är mörkhyad. Det finns alltså concealer som är anpassade efter huden? Eller?

För mej räcker dom länge men jag använder det inte varje dag så det kanske är därför. och det ska finnas anpassade concealers, har dock sett mest ljusa.. men om du frågar en expedit så kan han/hon säkert tipsa om något bra 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

.. men om du frågar en expedit så kan han/hon säkert tipsa om något bra 🙂

Okey, tack.[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Alltså, jag har redan svart hår som naturlig hårfärg. Jag vill färga det med svart färg så att ögonbrynen och ansiktsdragen syns mer, förstår du hur jag menar nu?

Men om du har så svart hår, varför vill du färga det svart [zzz]

Dream:

Är det svårt att färga håret själv? Hur lång tid kan det ta

Det beror helt på hur seg du är och på färgens verkningstid. Verkningstiden brukar vara 40 min typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men om du har så svart hår, varför vill du färga det svart

Haha, jag vill att det ska bli mörkare. Ska man kanske använda någon sorts olja då eller? Finner ingen annan alternativ än detta.[sad] Det kanske finns någon produkt som gör det naturliga färghåret mer färgrik? Om du förstår vad jag menar...[crazy]

Harpyja:

Det beror helt på hur seg du är och på färgens verkningstid. Verkningstiden brukar vara 40 min typ.

Okej, men det är ju inte så lång tid.


   
SvaraCitera