Aviseringar
Rensa alla

Concerta


Ämnesstartare

Jag har börjat äta Concerta 18 mg idag.

Skulle vara intressant o prata med fler som äter concerta och veta hur folk känner sig. 🙂

Får ni AT?


   
Citera

Har tagit Concerta ganska länge, slutade för några år sen för jag inte klarade av det längre. Åt för lite, var inte riktigt glad och mådde dåligt, hade ont i huvet och mådde illa. Jag skulle alldrig rekomendera någon som har ADHD att ta Concerta... Det är helt enkelt skit men jag antar att det kanske kan vara anorlunda från person till person även om jag inte känner någon som har fått något positivt ut av det (Förutom att jag blev så trött att jag inte orkade "ställa till" med så mycket).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Har tagit Concerta ganska länge

Ohfan, jag började igår. Fick lite som en avtändning på den. Mest illamående och lite ångest. Men det var kontrollerbart 🙂 Dom har också sagt att om ja mår dåligt när det går ur mig så ska jag få Ritalin istället. Men är lite orolig för det, eftersom Ritalin har kortare verkningsgrad :O

Men men 🙂 Inte kul o höra att du inte mådde bra av den :/ Får se hur det blir för mig. Bara andra dagen nu så.

Jag har också svårt att äta, men får tvinga i mig lite i alla fall.


   
SvaraCitera

Jag tog Ritalin när jag var mindre men började med Concerta senare, Ritalin har typ samma bi-effekter som Concerta bara lite starkare under en kortare tid. Men det var väldigt länge sen jag tog Ritalin så kommer inte ihåg allt om det.
Concerta började inte funka på mig förns jag tog ganska mycket (typ 60mg+) Men då mådde jag verkligen inte bra av den heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speltidning:

Jag tog Ritalin när jag var mindre men började med Concerta senare

Ohfan. Av concerta kan man ju få avtändningar när det börjar gå ur kroppen. Men med Ritalin får man tydligen inte det.


   
SvaraCitera

Tjack tjack tjack


   
SvaraCitera

AngelsCryBlood:

Jag har börjat äta Concerta 18 mg idag.

Dosen kommer ju antagligen att höjas efter ett tag då det är ytterst få som stannar på den dosen. Har du känt av några andra biverkningar?

AngelsCryBlood:

Får ni AT?

Wad är det


   
SvaraCitera

Mataano:

Wad är det

Avtändning


   
SvaraCitera

Stinky_alex:

Avtändning

Vad innebär det? Jag har aldrig hört om det förut!


   
SvaraCitera

Jag käkade Concerta 36mg för ungefär 4år sen för min konstiga ADHD, Bipolära störning samt Manodepprisiva beteende. Det blev motsatt effekt på mig, tållde visst inte Metylfenidat och jag blev crazy.

Sen är det bara skitsnack att det innehåller Amfetamin, det är Metyl:et du trycker i dig, som liknar Amf, Modiodal och allt annat skit som går att bota mot Narkolepsi. Men du med ADHD/ADD fungerar det på ett annat sätt, du blir lugn (vilket jag verkligen inte blev).


   
SvaraCitera

råkade ta för mycket en dag blev helt kallsvettig[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Drogdebatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Concerta är medicin och tråden hör därför inte hemma i drogdorumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En sak jag tycker är lite intressant. Man verkar få väldans biverkningar av att ta begränsad dos anfetamin som är reglerad och används som medicin. I vanliga fall tar folk knark för nöjets skull. Varför blir folk som tar det som medicin så förstörd medan knarkare älskar det? Fast de tar så större doser.

Huvudsyftet med att jag skriver dock... Jag är nyfiken över hur det är för er som tar concerta som har ADD/ADHD. Inte hur ni mår, om ni får ångest eller ser utomjordingar i taket när ni ska lägga er. Utan jag är nyfiken hur det går med studierna gentemot tidigare.

Hur gick det för er att plugga tidigare med ADD/ADHD?
Hur går det nu när ni börjat ta medicin? Om man bortser från dåliga biverkningar och andra hemskheter, går det bättre att studera?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera