Aviseringar
Rensa alla

Cool låt från radion


minutz3:

Knappast halmstrån.

För icke troende jo.

minutz3:

Menar ju bara på att det är motsägelsefullt hur människan i nöd sätter sin tillit till sin Skapare, men när det är väl så bryr man sig inte om relationen med sin Fader.

Självklart är det så och dessutom inte ett dugg motsägelsefullt. Tror man att gud ska rädda en i sista stund om man inte varit ett dugg troende innan så är man rätt korkad bara, tror det är en väldigt liten minoritet som är så pass korkad och korkad på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

För icke troende jo.

Det är ologiskt att inte tro på Skaparen.

Dekadent:

Tror man att gud ska rädda en i sista stund om man inte varit ett dugg troende innan så är man rätt korkad bara, tror det är en väldigt liten minoritet som är så pass korkad och korkad på det sättet.

Håller inte riktigt med dig här.
Om man uppriktigt tror och vill följa Gud så kan Gud hjälpa en.
Däremot brukar inte Gud vara den som ger världslig lycka, makt eller dylikt. Det är mera Satans "grej"...


   
SvaraCitera

minutz3:

Det är ologiskt att inte tro på Skaparen.

Om du menar den kristna guden så absolut inte. Om du menar någon form av skaparväsen rent generellt så mje, lika ologiskt att tro som att inte tro på något sådant.

minutz3:

Håller inte riktigt med dig här.

Varför resonerar du från ett religiöst perspektiv när det handlar om en person som är icketroende?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Om du menar den kristna guden så absolut inte.

Öh, jo, eftersom Gud enligt kristendomen är den ende som verkligen älskar oss. Se på Islams version av Gud exempelvis.
Det är inte en vidare kärleksfull Gud vi talar om där inte.
Det är logiskt att vår Skapare älskar oss.

Dekadent:

Om du menar någon form av skaparväsen rent generellt så mje, lika ologiskt att tro som att inte tro på något sådant.

Förklara gärna hur Big-Bang (om man tror på den teorin) uppkom ur absolut ingenting? Det bryter mot alla fysikens och logikens lagar.

Dekadent:

Varför resonerar du från ett religiöst perspektiv när det handlar om en person som är icketroende?

Därför att Gud finns.


   
SvaraCitera

minutz3:

Förklara gärna hur Big-Bang (om man tror på den teorin) uppkom ur absolut ingenting? Det bryter mot alla fysikens och logikens lagar.

minutz3:

Därför att Gud finns.

Okej du är en korkad fundamentalist som inte ens klarar av att resonera från ett annat perspektiv än ditt egna. Ska dock bemöta en av dina poänger jag tyckte var intressant.

minutz3:

Förklara gärna hur Big-Bang (om man tror på den teorin) uppkom ur absolut ingenting? Det bryter mot alla fysikens och logikens lagar.

Ja det gör den. Förklara nu hur skaparen uppkom från ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Ja det gör den. Förklara nu hur skaparen uppkom från ingenting.

Han fanns innan allting.
Dessutom så är ju Skaparen i sig själv också ej bunden av logikens eller fysikens lagar eftersom Han själv är upphovsmannen till de.

Vill också påpeka att jag har varit ateist, och visst kan jag förstå det ur viss synvinkel, särskilt med tanke på många olika trosinriktningar som har en inkonsekvent bild av Skaparen.


   
SvaraCitera

minutz3:

Han fanns innan allting.

Det som startade big bang startades av något annat som startades av något annat osv osv i det oändliga.

minutz3:

Dessutom så är ju Skaparen i sig själv också ej bunden av logikens eller fysikens lagar eftersom Han själv är upphovsmannen till de.

Tror/tycker du ja.

minutz3:

Vill också påpeka att jag har varit ateist, och visst kan jag förstå det ur viss synvinkel, särskilt med tanke på många olika trosinriktningar som har en inkonsekvent bild av Skaparen.

[zzz]


   
SvaraCitera